Pozycjonowanie szerokie najlepszą metodą marketingu dla e-commerce

POZYCJONOWANIE

Jedną z najważniejszych kwestii, o które musi zadbać każdy sklep internetowy jest marketing. Jednym z jego celów jest budowanie widoczności w wyszukiwarce, które można osiągnąć dzięki dobrze pomyślanemu pozycjonowaniu. W przypadku e-commerce za najbardziej skuteczną strategię pozycjonowania uchodzi pozycjonowanie szerokie zwane również „long tail” (pol. „długi ogon”). Na czym ono polega i jakie korzyści może przynieść sklepom internetowym? Na te pytania odpowiemy w tym artykule.

Na czym polega skuteczność pozycjonowania szerokiego?

Pozycjonowanie szerokie zakłada pozycjonowanie strony na nieograniczoną ilość precyzyjnych słów kluczowych zamiast niewielkiej ilości bardzo ogólnych. Oznacza to, iż na przykład prowadząc sklep z rowerami, nie staramy się go pozycjonować na zapytania w rodzaju „tanie rowery”, lecz raczej zawierające bardziej konkretny typ produktu czy nawet nazwę modelu. Dzięki temu można zacząć generować ruch na nieraz zaskakujące słowa kluczowe.

Dlaczego jest to skuteczne w przypadku e-commerce? Po pierwsze, należy wziąć pod uwagę ogromną konkurencyjność najbardziej popularnych słów kluczowych. Pozycjonując na nie, trzeba liczyć się z ogromnymi kosztami, które mogą przynieść niezadowalające rezultaty. Pozycjonowanie na daną frazę zacznie generować ruch dopiero wtedy, gdy nasza strona znajdzie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwań na nią, a przy tak zażartej konkurencji może okazać się to syzyfową pracą. Wiele firm niestety bardzo się w ten sposób zawiodło.

Pozycjonowanie szerokie jest też po prostu dobrze przystosowane do specyfiki e-commerce. Po pierwsze, witryna sklepu internetowego zawiera ogromną ilość podstron, co daje niesamowity potencjał pozycjonowania na dużą ilość fraz. Po drugie zaś, bardziej specyficzne zapytania cechują się wysokim poziomem konwersji. Wynika to z faktu, iż klient wpisujący do wyszukiwarki dokładnie określony typ produktu czy nazwę modelu ma już dobrze określone potrzeby i jest gotowy do wykonania zakupu. Tymczasem klient wpisujący wspomnianą już frazę „tanie rowery” dopiero rozgląda się, by określić, jaki produkt chce kupić. Po co zatem poświęcać mnóstwo środków, by desperacko o niego walczyć?

Zadbaj o swoją witrynę, a wyszukiwarka to doceni

Na czym pozycjonowanie szerokie polega w praktyce? To przede wszystkim stała rozbudowa treści witryny sklepu. To z jednej strony opisy kategorii i produktów, z drugiej zaś treści bardziej rozbudowane, takie jak notki blogowe czy poradniki. Dzięki nim strona zacznie być widziana na coraz większą ilość słów kluczowych, w tym również i tych naprawdę rzadkich. Co więcej, taka witryna będzie cieszyć się większym zaufaniem wyszukiwarki, która z zasady docenia witryny o stale rosnącej ilości unikalnej treści. Takie strony uznaje bowiem za stale rozwijające się. Jak mówi znana maksyma, „Content is King”!

Skuteczne pozycjonowanie szerokie musimy być poparte regularnymi badaniami. Algorytmy wyszukiwarek ulegają obecnie ciągłym zmianom, dlatego solidne firmy zajmujące się marketingiem internetowym dokładnie analizują ich znaczenie dla pozycjonowania, by zaproponować klientom strategie o długofalowej efektywności potwierdzonej wnikliwymi badaniami. Pozycjonowanie jest dyscypliną z jednej strony szybko się rozwijającą, z drugą zaś wymagającą pewnej dozy cierpliwości. Naprawdę poszukać firmy pozycjonerskiej, która myśli o nim w taki sposób!

W przygotowaniu artykułu pomogła strona nprofit.net/pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here