black friday

Black Friday, wielkie święto wyprzedaży, które przywędrowało do nas zza oceanu, już na dobre zadomowiło się na polskim rynku. Inaczej nazywane Czarnym Piątkiem, obchodzone w ostatni piątek listopada, przyciąga do sklepów tłumy klientów, choć w 2019 roku 40% wszystkich zakupów tego dnia dokonano online. Prowadzisz e-commerce i chcesz jak najlepiej przygotować się na napływ klientów przed Czarnym Piątkiem? Masz na to ostatnią szansę.

Jakie problemy napotykają e-commerce’y w Black Friday?


Nagły, kilku- czy kilkunastogodzinny, napływ klientów na stronę podczas Black Friday może oznaczać nie tylko duże przychody, ale też duże obciążenie dla systemu. Nagłe zwiększenie ruchu to zarówno pełne ręce pracy dla całego działu obsługi klienta, jak i często przeciążenie serwisu, a nawet jego całkowite wyłączenie. To powoduje z kolei oczywiste skutki – zniecierpliwieni internauci rezygnują z zakupu, szukając sklepu, który zapewni im dokonanie zakupów sprawnie i płynnie.

Jak można przygotować się na dużą liczbę gości na stronie, korzystając z infrastruktury Google Cloud Platform?

Rozwiązania GCP na Black Friday


Na szczęście, korzystając z Google Cloud Platform, możemy w prosty sposób zabezpieczyć się przed negatywnymi skutkami napływu internautów podczas Black Friday. Jak skutecznie przyspieszyć serwis?

Odpowiedni poziom skalowalności


Po pierwsze, aby zabezpieczyć się przed zbyt wolnym ładowaniem podstron, musimy zapewnić naszemu serwisowi odpowiedni poziom skalowalności, który przygotuje e-commerce na wzmożony ruch.

Jeśli korzystasz z usługi Google Compute Engine, możesz samodzielnie zarządzać instancjami lub wykorzystać do tego automatyzację, czyli manage instance groups, tzw. MIGs. MIG umożliwia automatyczne skalowanie w dół (downscalling) oraz w górę (upscalling) – i to ta możliwość powinna interesować nas przed Black Friday. Z poziomu GCP łatwo ustawisz nową, większą liczbę instancji.

W przypadku hostingu aplikacji Na Google App Engine skalowanie jest jeszcze prostsze, ponieważ platforma automatycznie stosuje downscalling lub upscalling, w zależności od bieżącego ruchu. GAE umożliwia też manualne skalowanie – wówczas jeszcze przed Czarnym Piątkiem dobrze będzie ustawić odpowiedni górny limit liczby instancji.

Automatyczne skalowanie jest też możliwe w przypadku serwisu działającego na kontenerach Google Kubernetes Engine. Wówczas autoscaler, czyli automatyczne skalowanie klastra, dostosowuje liczbę node’ów w puli do aktualnego ruchu na stronie. Maksymalną liczbę node’ów ustawisz w Google Search Console.

Cloud CDN


Szybsze działanie strony, nie tylko przygotowując się na Black Friday, można zapewnić też, korzystając z usługi CDN (content delivery network). Ten system, skracający geograficzną drogę połączenia pomiędzy hostingiem a użytkownikiem zwiększa prędkość ładowania, ułatwiając klientowi sprawne poruszanie się po stronie czy aplikacji.

O autorze
Artykuł powstał we współpracy z Fly On The Cloud

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj