marketing

Skuteczny sposób na gromadzenie danych w procesie marketingowym to niezwykle ważny element w promocji firmy. Dzięki zintegrowanym ze sobą narzędziom, można lepiej wykorzystywać posiadane dane i w efekcie prowadzić do lepszego określenia grupy docelowej i zwiększenia zysków firmy. W całym procesie pomaga automatyzacja marketingu. Czym jest i jak działa?

Czym jest marketing automation?

Enigmatyczna automatyzacja marketingu, czy inaczej, marketing automation to tak naprawdę procesy, które dążą do ułatwienia powtarzalnych działań marketingowych. Całe rozwiązanie bazuje na systemie oprogramowań, które pozwalają na lepsze i skuteczniejsze zbieranie danych o klientach oraz zarządzanie powtarzalnymi czynnościami. Jest to więc nie tylko wsparcie dla marketerów, którzy nie muszą zajmować się samodzielnym, ciągłym wysyłaniem maili do klientów, ale także ułatwienie w prowadzeniu szerzej zakrojonych kampanii.

Praktyczne zastosowania automatyzacji marketingu

Czym jest zatem tego rodzaju automatyzacja w praktyce? Branża e-commerce to jedna z najlepiej rozwijających się branż w Polsce. Jej siłą jest komunikacja bezpośrednia z klientem. Automatyczne wysyłanie danych to z kolei klucz do sukcesu. Jak mogłoby to wyglądać, gdyby nie było automatyzacji marketingu?

-Pracownik byłby odpowiedzialny za każdy etap komunikacji – dziękowałby za zakup, wysyłał potwierdzenie, zapowiadał wysłanie itd.
-Każdy etap wymagał by specjalnego sprawdzenia i na dużą skalę angażował szereg osób.

Marketing automation – zalety

Automatyzacja marketingu to niezwykła pomoc w procesie prowadzenia kampanii bezpośrednich. Wszelkie powtarzalne czynności mogą być wykonywane automatycznie, dzięki czemu przedsiębiorstwa oszczędzają czas i pieniądze, a pracownicy mogą skupić się na innych zadaniach.

Marketing automation skupia się przede wszystkim na umiejętnym dzieleniu klientów na różne grupy. Dzięki temu segmentacja jest wykonywana automatycznie, a kontakt z klientem – poza nietypowymi działaniami ze strony firmy – zachowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj