Wyznaczenie nowych rynków sprzedaży, rozwój w segmencie budownictwa indywidualnego w USA oraz sukces na międzynarodowych Targach BAU – marka Aluprof narzuciła dynamiczne tempo w pierwszych tygodniach nowego roku. Główny kierunek działań spółki z Bielska-Białej to eksport, a planowany wzrost sprzedaży w 2019 r. ma wynieść ponad 100 mln zł.
Główny kierunek – eksport
Na konferencji prasowej Grupy Kęty Tomasz Grela,
członek zarządu Grupy i prezes spółki Aluprof, działającej w segmencie
systemów aluminiowych, zapowiedział kierunki rozwoju na najbliższe
miesiące. Głównym celem Aluprof będzie zwiększenie sprzedaży
eksportowej, wejście na rynki Kenii i Kuwejtu, a także wprowadzenie
rozwiązań Aluprof do sprzedaży w sektorze budownictwa indywidualnego i
użyteczności publicznej w Stanach Zjednoczonych.
– Najbardziej
dynamicznie rozwija nam się eksport i na eksport będziemy kładli
największy nacisk. Pierwsza grupa rynków to Chorwacja, Grecja,
Azerbejdżan – zakładamy dynamiczny wzrost sprzedaży w tych krajach, w
formie sprzedaży bezpośrednio ze spółki w Polsce. Kuwejt i Kenia to są
rynki, gdzie w tym roku chcielibyśmy zaistnieć, ale jako partner umowy
spółki joint venture. Będziemy chcieli prowadzić własną działalność z
lokalnym partnerem – powiedział Tomasz Grela i dodał –
Na rynku USA podjęliśmy decyzję, że będziemy rynek penetrować również w
poszukiwaniu klienta indywidualnego – rezydencji, domów, obiektów
użyteczności publicznej.
Spółka zamierza zwiększyć
wyniki przychodów ze sprzedaży o minimum 100 mln zł. w porównaniu do
2018 roku (zakończonego z wynikiem w granicach 1,27 mld zł). Planowany
poziom wzrostu to 8 proc. – o 6% wzrosnąć ma sprzedaż krajowa, a eksport
aż o 13%.
Sukces na międzynarodowych Targach BAU
Silną
pozycję na rynkach zagranicznych Aluprof potwierdził także w styczniu
na najbardziej prestiżowych targach w branży architektury i budownictwa –
BAU w Monachium. Na mocno ograniczonej przez organizatorów przestrzeni
firma stworzyła spektakularną ekspozycję, która na wiele sposobów
promowała produkty polskiej marki. Nowoczesne stoisko w kształcie ramy
okiennej, oprawa nawiązująca do polskich tradycji i subtelnie
wyeksponowane przekroje systemów Aluprof przyciągały uwagę gości.
Najważniejsza była jednak idea, aby promować polską markę korzystając z
jej atutów.
– Chcieliśmy na tej niewielkiej przestrzeni
stworzyć coś symbolicznego – miejsce definiujące największą wartość
polskich marek na zagranicznych rynkach. W rozwiązaniach technicznych
jesteśmy w światowej czołówce, a nasza? przewaga? staje się? typowa dla
Polaków elastyczność, kreatywność, umiejętność budowania przyjaznych
relacji. Aluprof nie chce ukrywać swojej polskości, przeciwnie –
podkreślamy ja? i czynimy z niej nasza? przewagę – zapewniła Bożena Ryszka, Dyrektor Marketingu i PR.
Miarą
sukcesu marki Aluprof na Targach BAU były przyjazne relacje z
partnerami biznesowymi, architektami i handlowcami z całego świata. To
efekt zarówno ogromnego zaangażowania całego zespołu podczas tygodnia
spędzonego w Monachium, jak również długofalowej polityki rozwoju firmy i
efektywnej działalności zagranicznych oddziałów spółki. Symbolicznym
podsumowaniem był wybór stoiska Aluprof przez architektów ze światowego
stowarzyszenia World Architects jak to, które na pewno chcą odwiedzić.
Aluprof
press box