Wyznaczenie nowych rynków sprzedaży, rozwój w segmencie budownictwa indywidualnego w USA oraz sukces na międzynarodowych Targach BAU – marka Aluprof narzuciła dynamiczne tempo w pierwszych tygodniach nowego roku. Główny kierunek działań spółki z Bielska-Białej to eksport, a planowany wzrost sprzedaży w 2019 r. ma wynieść ponad 100 mln zł.


Główny kierunek – eksport

Na konferencji prasowej Grupy Kęty Tomasz Grela, członek zarządu Grupy i prezes spółki Aluprof, działającej w segmencie systemów aluminiowych, zapowiedział kierunki rozwoju na najbliższe miesiące. Głównym celem Aluprof będzie zwiększenie sprzedaży eksportowej, wejście na rynki Kenii i Kuwejtu, a także wprowadzenie rozwiązań Aluprof do sprzedaży w sektorze budownictwa indywidualnego i użyteczności publicznej w Stanach Zjednoczonych.



Najbardziej dynamicznie rozwija nam się eksport i na eksport będziemy kładli największy nacisk. Pierwsza grupa rynków to Chorwacja, Grecja, Azerbejdżan – zakładamy dynamiczny wzrost sprzedaży w tych krajach, w formie sprzedaży bezpośrednio ze spółki w Polsce. Kuwejt i Kenia to są rynki, gdzie w tym roku chcielibyśmy zaistnieć, ale jako partner umowy spółki joint venture. Będziemy chcieli prowadzić własną działalność z lokalnym partnerem – powiedział Tomasz Grela i dodał – Na rynku USA podjęliśmy decyzję, że będziemy rynek penetrować również w poszukiwaniu klienta indywidualnego – rezydencji, domów, obiektów użyteczności publicznej.


Spółka zamierza zwiększyć wyniki przychodów ze sprzedaży o minimum 100 mln zł. w porównaniu do 2018 roku (zakończonego z wynikiem w granicach 1,27 mld zł). Planowany poziom wzrostu to 8 proc. – o 6% wzrosnąć ma sprzedaż krajowa, a eksport aż o 13%.

Sukces na międzynarodowych Targach BAU

Silną pozycję na rynkach zagranicznych Aluprof potwierdził także w styczniu na najbardziej prestiżowych targach w branży architektury i budownictwa – BAU w Monachium. Na mocno ograniczonej przez organizatorów przestrzeni firma stworzyła spektakularną ekspozycję, która na wiele sposobów promowała produkty polskiej marki. Nowoczesne stoisko w kształcie ramy okiennej, oprawa nawiązująca do polskich tradycji i subtelnie wyeksponowane przekroje systemów Aluprof przyciągały uwagę gości. Najważniejsza była jednak idea, aby promować polską markę korzystając z jej atutów.

Chcieliśmy na tej niewielkiej przestrzeni stworzyć coś symbolicznego – miejsce definiujące największą wartość polskich marek na zagranicznych rynkach. W rozwiązaniach technicznych jesteśmy w światowej czołówce, a nasza? przewaga? staje się? typowa dla Polaków elastyczność, kreatywność, umiejętność budowania przyjaznych relacji. Aluprof nie chce ukrywać swojej polskości, przeciwnie – podkreślamy ja? i czynimy z niej nasza? przewagę – zapewniła Bożena Ryszka, Dyrektor Marketingu i PR.

Miarą sukcesu marki Aluprof na Targach BAU były przyjazne relacje z partnerami biznesowymi, architektami i handlowcami z całego świata. To efekt zarówno ogromnego zaangażowania całego zespołu podczas tygodnia spędzonego w Monachium, jak również długofalowej polityki rozwoju firmy i efektywnej działalności zagranicznych oddziałów spółki. Symbolicznym podsumowaniem był wybór stoiska Aluprof przez architektów ze światowego stowarzyszenia World Architects jak to, które na pewno chcą odwiedzić.

Aluprof
press box

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj