laptop

Marketing może być prowadzony dosłownie wszędzie, internet nie jest wyjątkiem. W zasadzie można pokusić się o stwierdzenie, że marketing internetowy jest bardzo złożonym tematem. Niemniej w tym tekście skupimy się na dwóch przykładach, otóż weźmiemy pod uwagę Google AdWords oraz pozycjonowanie stron.

Czym jest Google AdWords i co jest z nim związane?
Google AdWords to system reklamowy firmy Google, który odpowiada za wyświetlanie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google oraz reklam graficznych w sieci reklamowej. Istotne jest to, że mowa o systemie reklamowym, w przypadku którego funkcjonują różne mity. Warto byłoby teraz do nich nawiązać. Niemniej, jako że jest ich wiele, odniesiemy się wyłącznie do trzech z nich.

1. Nikt nie klika w reklamy

Można usłyszeć, że nikt nie klika w reklamy AdWords, ale prawda przedstawia się inaczej. Można pokusić się o stwierdzenie, że mit ten związany jest z właścicielami stron internetowych. Mówiąc wprost — mamy do czynienia z sytuacją, kiedy nie doszło do podjęcia działań reklamowych, a ich prawdopodobieństwo oceniane jest błędnie (może to mieć związek z własnymi przekonaniami oraz nieaktualnymi wiadomościami).

2. Jeśli interesuje nas system AdWords, poradzimy sobie bez pomocy specjalisty

Prawda jest taka, że nie każdy może pokusić się o prawidłowe skonfigurowanie kampanii. Jest to związane, z tym że konieczna jest znajomość wszystkich ustawień, w żadnym wypadku nie wolno niczego pominąć.

To jest dobry moment, aby podkreślić, że domyślne ustawienia zazwyczaj nie są dobrym pomysłem i w efekcie czego może pojawić się wydanie budżetu na ruch, którego nie będzie można określić mianem wartościowego.

Warto też odnieść się do tego, że nie można wykluczyć sytuacji, w której pojawi się pytanie dotyczące różnego rodzaju automatyzacji. System oferuje automatyzacje, ale może dojść do sytuacji, w której jest problem z ich działaniem (także kontrola nad nimi również jest nieodzowna).

3. Reklama AdWords generuje zbyt duży koszt

Reklamy Google zapewniają na tyle dużą elastyczność, że w przypadku mniej konkurencyjnych branż budżet może wynieść kilkaset złotych w ciągu miesiąca. Naturalnie po pewnym czasie, gdy kampania generuje zyski, wielkość budżetu reklamowego nie stanowi problemu (po prostu reklama zarabia sam na siebie).

Pozycjonowanie — czyli co?

Pora powiedzieć jeszcze coś na temat pozycjonowania. W końcu, jeśli komuś zależy na zaistnieniu w internecie, pozycjonowanie trzeba uznać za obowiązek. Co do definicji pozycjonowania — należy powiedzieć o działaniach mających na celu doprowadzenie do sytuacji, w której strona jest bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Najczęściej jest tak, że pozycjonowanie opiera się na technikach, które nie do końca można uznać za zgodne z wytycznymi wyszukiwarek.

Jeżeli chodzi o osoby, które mogą zająć się pozycjonowaniem — usługa nie musi zostać zlecona specjaliście. Naturalnie, jeśli jednak będziemy chcieli działać samodzielnie, koniecznie musimy zastanowić się nad tym, czy podołamy pozycjonowaniu.

green web Autorem artykułu jest Agencja Interaktywna www.GreenWeb.pl – specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym.