Sprzedaż detaliczna

Najprościej rzecz ujmując sprzedaż detaliczna, to taka sprzedaż, która związana jest z czynnościami dotyczącymi i obejmującymi swym zakresem sprzedaż towarów, jak i usług wykonywanych dla konsumentów będących ich końcowymi odbiorcami.

Sprzedaż bezpośrednia

W tej formie sprzedaży wyznaczana jest osoba (tzw. akwizytor), której zadaniem jest przedstawienie klientowi danej oferty związanej ze sprzedażą produktu, bądź też danej usługi w miejscu zamieszkania klienta. Akwizytor przedstawia prezentację swojej oferty, ukazując tym samym jej zalety. Porównuje ją również z innymi ofertami, próbując efektywnie przekonać klienta, iż to właśnie jego oferta jest najkorzystniejsza i że to od niego powinien zakupić dany produkt, czy też skorzystać z danej usługi.

W tego typu sprzedaży klient ma możliwość zapoznania się z daną ofertą wizualnie, co może zdecydowanie wpłynąć pozytywnie na jego decyzję.
Biorąc pod uwagę inne aspekty, takie jak np. to, iż akwizytor działa z zaskoczenia można stwierdzić, iż klient nie jest do końca świadom swojego zakupu. Dopiero po głębszych przemyśleniach dochodzi do wniosku, że tak naprawdę nie chciał zakupić danego produktu, czy też skorzystać z danej usługi, być może nawet zorientował się, iż nie jest mu to potrzebne. Dlatego też ten typ sprzedaży ma również stosunkowo dużą liczbę zwrotów.

Sprzedaż telefoniczna

Sprzedaż telefoniczna, czyli tzw. telemarketing to forma kontaktowania się z potencjalnymi klientami za pomocą aparatu telefonicznego. Osoba dzwoniąca kontaktuje się z klientem w celu zaoferowania kupna danego produktu, bądź też usługi. Dzwoniący gromadzi oraz spisuje zamówienia, a także wspólnie z klientem ustala detale związane z płatnościami, dostawą produktu, czy też wykonania danej usługi.
Zaletą takiej sprzedaży jest szybki kontakt z klientem, dzięki temu, iż nie pokonujemy żadnej drogi w dotarciu do klienta, wybieramy po prostu jego numer i dzwonimy.
Natomiast, jeśli chodzi o wady, to klient może nie być w zasięgu telefonu, może odebrać osoba niekompetentna, a także, co jest główną wadą, klient nie ma możliwości zapoznania się z naszą ofertą, czy też produktem wizualnie. Działa to negatywnie na rezultat tego typu sprzedaży.

Sprzedaż internetowa

Przy dzisiejszym rozwoju technologicznym większość ludzi obraca się w najwszechstronniejszym źródle informacji, jakim jest internet. W związku z tym, iż prawie każda osoba posiada w domu komputer i ma dostęp do internetu powstało zapotrzebowanie, aby wprowadzić innowacyjne formy sprzedaży, stąd też powstała sprzedaż internetowa w postaci różnych sklepów internetowych oraz aukcji.

Jest to nic innego, jak przedstawienie ofert sklepów oraz usługodawców za pomocą internetu. Umożliwia to trafienie do bardzo dużego grona klientów, którzy są zainteresowani danym produktem, czy też usługa. Jest to bardzo wygodna forma sprzedaży, gdyż klient może ze spokojem usiąść przy komputerze i przeanalizować wszystkie oferty, które go interesują, wybrać najkorzystniejszą dla siebie i co ważne, nie ruszając się z domu złożyć zamówienie i czekać na jego odebranie. Dlatego tez jest to najszybciej rozwijająca się forma sprzedaży.

Jak również sama obsługa związana z przyjmowaniem i odbieraniem zamówień nie przynosi zbyt dużych problemów, nawet dla osób rzadko korzystających z komputera. Wszystko to dzięki rozwijającej się wciąż technologii i nawigacji w zarządzaniu produktami, usługami oraz transakcjami.


Paweł Kaczmarek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj