Marketing bezpośredni

Znaczenie marketingu bezpośredniego może mylić się nam ze sprzedażą bezpośrednią, z którą mamy do czynienia każdego dnia, w każdym sklepie, do którego wchodzimy w celu dokonania zakupów.

Marketing bezpośredni wykorzystuje się w celu pominięcia osoby, która komunikuje się osobiście z potencjalnymi klientami. W ten sposób pomija się koszty związane z wynajmem powierzchni sklepowej oraz zatrudnieniem personelu. Istotą marketingu bezpośredniego jest dotarcie do interesującej nas grupy docelowej, w celu skontaktowania się z nimi w sposób bezpośredni, za pośrednictwem, maila, telefonu, bądź innych rozwiązań.

Zadaniem przedsiębiorstwa prowadzącego marketing bezpośredni jest wywołanie reakcji zwrotnej u odbiorcy, tak aby zainteresował się produktami, w celu dokonania zakupu. Idealnym przykładem są telezakupy Mango, które reklamują swoje produkty za pomocą specjalnie wyemitowanych w tym celu bloków reklamowych, a które nie posiadają własnych tradycyjnych sklepów. Kolejną dość znają firmą, która prowadzi marketing bezpośredni jest AVON, który wysyła do swoich (tak zwanych konsultantek) katalogi z najnowszymi produktami o różnych kosmetykach.

Przedsiębiorca poprzez korzystanie z marketingu bezpośredniego omija niepotrzebne koszty związane z wynajmem powierzchni handlowej oraz z zatrudnieniem sprzedawców. Dodatkowo na wzgląd określenia grupy docelowej, może z łatwością dostosować indywidualną ofertę dla klienta, przez co w dłuższym okresie czasu stara się budować dobre więzi z klientem. Dużą moc w marketingu bezpośrednim ma marketing szeptany, który polega na poleceniu, swoim znajomym, produktów sprzedawcy.

Z kolei taka forma dystrybucji (sprzedaży) produktów jest też w pewien sposób korzystna dla klienta, ponieważ na wzgląd omijania kosztów przez przedsiębiorstwo, sprzedawane produkty są często tańsze od konkurencyjnych. Dodatkowo klient może z łatwością i w szybki sposób złożyć zamówienia za pośrednictwem telefonu, bądź internetu, przy czym znajomi, bądź rodzina można wspomóc nas w zakresie podjęcia decyzji, przez ukazanie im katalogu, który otrzymaliśmy bezpośrednio od firmy.

Niestety są też minusy prowadzenia marketingu bezpośredniego np. klienci nie mogę w sposób fizyczny zapoznać się z oferowanym produktem, nie mogą go dotknąć, bliżej poznać, dlatego nadal większa ilość osób wybiera się na zakupy do centrów handlowych.

mBrokers.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj