Nić porozumienia na linii klient – sklep jest niezwykle ważny, by móc realizować swoje cele. Zdobycie klienta jest zwykle niemalże tak samo ważne jak jego utrzymanie. Skuteczność w tworzeniu relacji jest więc niezwykle istotna. Warto zastanowić się, co zrobić, by klient został z nami na dłużej.
Zacznij od czegoś miłego
Pierwszym etapem budowania relacji z klientem jest jego pozyskanie. W tym celu musisz przyciągnąć go ciekawą promocją lub rabatem na start. To dobrze buduje zaufanie i sprawia, że klient dostrzega Cię jako jednego z wielu, a nie jednego pośród wielu. To także doskonały pomysł na rozpoczęcie relacji i jej kontynuowanie w oparciu o początkowe promocje.
Nie odstępuj go na krok
Klient potrzebuje zainteresowania. Musi bez przerwy widzieć Twoją firmę, jej aktywność i działanie na co dzień. Musi zacząć się z nią utożsamiać. W tym wypadku doskonałym pomysłem jest skorzystanie z możliwości mediów społecznościowych. Fanpage, blog, krótkie filmiki na Instagramie czy długie na portalu YouTube pomogą Ci także w przyciągnięciu nowych klientów.
Mnóż możliwości
Dobrze jest dać konsumentom co nieco do powiedzenia. Dzieje się tak, na przykład, dzięki mobilnym aplikacjom. Są one doskonałym sposobem na aktywizację klientów i ich zachęcenie do brania czynnego udziału w codzienności danej marki. Jednocześnie jest to rozwiązanie wygodne i zdecydowanie pomaga w budowaniu relacji z klientem. Im więcej klient ma możliwości, tym chętniej wraca do danego sklepu.
Twórz programy lojalnościowe
Program lojalnościowy, powiązany z aplikacją lub kartą, jest najskuteczniejszym sposobem przywiązania klienta do marki. Z jednej strony, za kupowanie w danym miejscu otrzymuje rabaty i bonusy, z drugiej dostaje także informacje o samych promocjach. Pamiętaj o Waszych wspólnych rocznicach i oferuj klientom podziękowania za to, że z Tobą są. To wzmocni jego przywiązanie i sprawi, że jeszcze bardziej utożsami się z marką.