Tłumy klientów na otwarciu pierwszego flagowego sklepu sieci w Szanghaju.
 Lider w branży elektroniki użytkowej, grupa Media-Saturn i chiński partner Foxconn otworzyli pierwszy sklep Media Markt w Chinach.

17 listopada, o godzinie 19:00 czasu lokalnego tysiące klientów weszło do nowego sklepu z elektroniką użytkową  przy Huai Hai Road, najbardziej znanej ulicy handlowej Szanghaju.  Z powierzchnią sprzedaży ponad 9.500 m2, jest to drugi co do wielkości sklep Media Markt na świecie. Na pięciu kondygnacjach klienci znajdą wybór ponad 45.000 najnowocześniejszych produktów. Plany ekspansyjne sieci w Chinach zakładają uruchomienie ponad dziesięciu marketów Media Markt w Szanghaju do końca roku 2012.

Liczba klientów przybyłych na otwarcie sklepu Media Media potwierdza pozytywny rozwój koniunktury konsumenckiej w Chinach: „Gwałtownie rośnie siła nabywcza chińskich konsumentów. Wchodząc na rynek chiński możemy korzystać z tego wzrostu. ” powiedział Roland Weise, prezes zarządu Media-Saturn-Holding GmbH. „Sam rynek elektroniki użytkowej rośnie rocznie o osiem procent, a w ciągu najbliższych dziesięciu lat wielkość obrotów powinna wzrosnąć ze 180 do 200 milardów.”

Media Markt otwiera swój pierwszy sklep w Szanghaju przy słynnej ulicy handlowej Huai Hai Road. Sprawdzonym przepisem sieci na sukces jest dostosowanie asortymentu do potrzeb chińskich konsumentów, oferta szerokiej gamy innowacyjnych produktów w stale niskich cenach, innowacyjny design sklepu, fachowe doradztwo oraz serwis. Media Markt zamierza uzyskać przewagę konkurencyjną przede wszystkim dbając o klienta: 275 pracowników służy pomocą w wyborze właściwego produktu. Na ofertę asortymentową składają się: elektronika użytkowa, nowe media, telefony komórkowe, rozrywka, technologia biurowa, fotografia, akcesoria samochodowe Hi-Fi, artykuły gospodarstwa domowego, a wszystko zgodnie z preferencjami chińskich konsumentów.  

W sklepie znajdziemy studia telewizyjne, w tym również w technologii 3-D oraz studio Hi-Fi, a także liczący 300 m2 dział  e-learning’u i dział gier. Co charakterystyczne dla Chin, w sklepie znajduje się przestronna strefa relaksu, gdzie klienci mogą przetestować produkty, takie jak fotele do masażu. Oferta gastronomiczna stanowi dopełnienie wrażeń zakupowych. Podobnie jak w Europie, również w Chinach Media Markt oferuje szeroki zakres usług – od dostawy i naprawy produktów poprzez instalację komputerów aż do specjalistycznego doradztwa.

Media Markt China wurde als Joint Venture gegründet, an dem die METRO GROUP und die Gründerfamilien von Media Markt, Kellerhals und Stiefel, 75 Prozent der Anteile und die Foxconn Technology Group 25 Prozent halten. CEO von Media Markt China ist der Niederländer Ton Wortel, dem als Chief Strategy Officer der Chinese Dr. Alan S. Yeung zur Seite steht. Ton Wortel war zuletzt als COO der Landesgesellschaft von Media-Saturn in den Niederlanden tätig, Dr. Yeung als CFO der zur Foxconn gehörenden Channel Business Group. Der erste Markt in Shanghai wird von dem chinesischen Store Director Jack Sun geleitet.

Media Markt w Chinach powstał jako joint venture: METRO Group i dwóch rodzin założycielskich sieci Media Markt –  Kellerhals i Stiefel -posiadających 75% udziałów oraz Foxconn Technology Group z 25% udziałów. Prezesem zarządu (CEO) Media Markt w Chinach jest holender, Ton Fortel, wspierany przez członka zarządu odpowiedzialnego za strategię  (CSO) – dr Alan S. Yeung z Chin. Ton Wortel pełnił wcześniej funkcję COO Media-Saturn w Holandii, natomiast Dr Yeung zajmował stanowisko CFO w  Channel Foxconn Business Group. Pierwszym sklepem Media Markt w Szanghaju zarządza dyrektor marketu Jack Sun z Chin.

 


O firmie Media-Saturn
Przy dochodach netto wynoszących 19,7 mld euro i liczbie pracowników przewyższającej 60 tys. w 2009 r., Media Markt i Saturn zajmują pierwsze miejsce wśród detalistów elektroniki użytkowej w Europie. Na sukces, jakim cieszą się te dwie marki sprzedaży detalicznej należące do Media-Saturn-Holding GmbH, składa się szeroki wybór markowych produktów w niskich cenach, kompetentny personel, doskonała obsługa, charakterystyczna reklama oraz zdecentralizowana struktura organizacyjna. Każdy dyrektor marketu jest udziałowcem zarządzanego przez siebie sklepu i tym samym odpowiada za oferowane produkty oraz za ustalanie cen towarów, personel i marketing. Sieci Media Markt i Saturn są zarządzane niezależnie od siebie i stanowią konkurencyjne względem siebie marki sprzedaży detalicznej. Grupa Media-Saturn, w której większość udziałów posiada METRO AG, posiada obecnie 864 sklepy w 17 krajach europejskich. Więcej informacji o Grupie Media-Saturn można znaleźć na stronie www.media-saturn.com .

O firmie Media Markt
Media Markt to największy sprzedawca detaliczny artykułów z zakresu elektroniki użytkowej w Europie. Na sukces, jakim cieszy się ta założona w 1979 r. firma, należąca do Media-Saturn-Holding GmbH, składa się szeroki wybór markowych produktów w niskich cenach, kompetentny personel, doskonała obsługa, charakterystyczna reklama oraz zdecentralizowana struktura organizacyjna. Każdy dyrektor marketu jest równocześnie udziałowcem zarządzanego przez siebie sklepu i tym samym odpowiada za ofertę produktową oraz za ustalanie cen towarów, personel i marketing. Obecnie Media Markt posiada 604 sklepy w 15 krajach.

Media Markt
www.mediamarkt.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj