Zarząd TVP odwołał ze stanowiska wicedyrektora TVP1 Stanisława Janeckiego, zarzucając mu naruszenie zasad etycznych w trakcie wyborów prezydenckich. Powodem zawieszenia Janeckiego jest jego zaangażowanie w kampanię Jarosława Kaczyńskiego podczas wyborów prezydenckich. Wówczas wicedyrektor Jedynki napisał dla Faktu artykuł, w którym przedstawił „pięć powodów, dla których wygrać powinien prezes PiS”.
Zarząd TVP odwołał ze stanowiska wicedyrektora TVP1 Stanisława Janeckiego, zarzucając mu naruszenie zasad etycznych w trakcie wyborów prezydenckich.
Powodem zawieszenia Janeckiego jest jego zaangażowanie w kampanię Jarosława Kaczyńskiego podczas wyborów prezydenckich. Wówczas wicedyrektor Jedynki napisał dla Faktu artykuł, w którym przedstawił „pięć powodów, dla których wygrać powinien prezes PiS”.
– Zarząd Telewizji Polskiej dokonał analizy respektowania „Zasad etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej – informacja, publicystyka, reportaż, dokument, edukacja” wprowadzonych w telewizji publicznej w 1996 r. Spotkał
się także z przedstawicielem
wewnętrznej Komisji Etyki, prezesem SDP i dyrektorami głównych anten. Zarząd nie przyjął wyjaśnień dyrektorów Jedynki – Witolda Gadowskiego i Stanisława Janeckiego w sprawie naruszenia zasad etycznych w trakcie wyborów prezydenckich przez red. Stanisława Janeckiego i odwołał go z zajmowanego stanowiska – napisano w oświadczeniu zarządu TVP.
Redaktor Stanisław Janecki pozostaje pracownikiem TVP1.
Zarząd stwierdził także, że w ostatnich latach
orzeczenia Komisji Etyki były lekceważone i nie podejmowano działań naprawczych, a w Telewizji Polskiej powstała atmosfera przyzwolenia na jawne łamanie podstawowych wartości
i zasad.
Zarząd poinformował również, że w TVP powstanie zespół impresariatu, który określi zasady występowania ludzi mediów – nie wykonujących prac dziennikarskich – w akcjach promocyjnych, imprezach
pozaantenowych i reklamach. Podjęte zostaną także prace zmierzające do powołania wspólnie z Polskim Radiem komisji etyki mediów publicznych.
Jednocześnie członek Zarządu Włodzimierz Ławniczak, nadzorujący TVP2, po zapoznaniu się z dokumentacją i rozmowie
z dyrektorem Dwójki polecił – do czasu wprowadzenia impresariatu – zawiesić współpracę z Beatą Sadowską, ambasadorem marki
samochodowej i z Pauliną Smaszcz-Kurzajewską reklamującą biżuterię.
K. Gembalik
Źródło: www.medialink.pl
Zobacz także:
– „Mam talent” popularniejszy niż „TzG”
– Magda Mołek uśmierciła Nergala
– Nowy serial TVN „Prosto w serce” od stycznia
,21,5391,1285231392