Nieustanna promocja, kreowanie i utrzymanie dobrego wizerunku każdej firmy – również w świecie online, to fundament dobrego handlu. Internet oferuje niemal nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Równie dużo jest więc sposobów na promocję i pokonanie konkurencji. Czy istnieje przepisna te najlepsze? Warto pamiętać, że to czy nasz e-biznes odniesie sukces, w dużej mierze zależy nie tylkood cen produktów, ale od skuteczności reklamy, którą zastosujemy.

Nieustanna promocja, kreowanie i utrzymanie dobrego wizerunku każdej firmy – również w świecie online, to fundament dobrego handlu. Internet oferuje niemal nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Równie dużo jest więc sposobów na promocję i pokonanie konkurencji. Czy istnieje przepisna te najlepsze? 
 
Warto pamiętać, że to czy nasz e-biznes odniesie sukces, w dużej mierze zależy nie tylkood cen produktów, ale od skuteczności reklamy, którą zastosujemy. Zdecydowanie prościej mają duże, znane firmy, choć i one nie mogą spocząć na laurach. Inaczej wygląda sytuacja małych, świeżo powstałych sklepów internetowych. Jak największa liczba potencjalnych klientów musi dowiedzieć się o ich istnieniu. Jaką metodę wybrać?

W pogoni za trendami 
 
Podstawowym budulcem zaufania jest marka. Aby ją kreować, i nieustannie zapoznawać z nią potencjalnych klientów, warto podążać za bieżącymi trendami. Jednym z ostatnich, są portalei serwisy społecznościowe, na których konto lub profil posiada już ok. 45% sklepów. Przykładem jest popularny Facebook, na tablicy którego, codziennie możemy przedstawiać najaktualniejsze informacje z naszej oferty. – Na swojej tablicy facebookowej utrzymujemy stały, wiarygodny kontakt z fanami firmy, powiadamiamy ich o promocjach i rabatach na produkty, a przede wszystkim mamy okazję stworzyć swoistą społeczność skupioną wokół tematyki naszych usług. – podkreśla Kamil Urbaś, właściciel profilu RETROspekcja
na Facebooku. Coraz większym ograniczeniem w promocji na Facebooku, okazuje się jednak regulamin. Należy go poznać bardzo dokładnie, by pewnego dnia nasze skrupulatnie kreowane konto, nie zniknęło z sieci.   
 
Modną i wydaje się, że bardzo skuteczną formą promocji i zaistnienia w wielkim świecie online, są portale zakupów grupowych. Podejmując długofalową współpracę z takim serwisem – poprzez sprzedaż vouchera rabatowego do naszego sklepu, mamy okazję wypromować swój produkt czy usługę, wśród setek tysięcy osób. Aby zatrzymać klienta, możemy np. zaoferować rabaty zniżkowe przy kolejnych zakupach, a co najważniejsze zagwarantować możliwie najwyższą jakość obsługi.

Zarabiaj na dawaniu za darmo
 
Poza inwestowaniem i prowadzeniem bogatych działań promocyjnych, musimy bezpośrednio dbać o naszego klienta. – Polacy uwielbiają dostawać prezenty i gadżety. Mimo, że często, są to mało przydatne drobiazgi, jest to doskonały nośnik reklamy. W ten sposób firma, budzi dobre skojarzenia ze swoją ofertą oraz zyskuje sympatię klienta, który czuje się doceniany
– zauważa Kamil Urbaś ze sklepu internetowego TwojaBateria.pl. Chętnie wykorzystywany przez różne firmy kalendarz, codziennie używany kubek czy długopis z dyskretną nazwą i logo naszego sklepu, z pewnością utkwi w pamięci użytkownika i jego otoczenia. Ok. 80% osób które otrzymują prezent, zapamiętuje umieszczoną na nim nazwę. Szczególne powodzenie mają okazjonalne prezenty związane z wakacjami, świętami itp. Warto zadbać też o e-gadżety, takie jak tapety na pulpit czy wygaszacze ekranu, które praktycznie nic nas nie kosztują.  
 
Ważne: jak? ważniejsze: gdzie?
 
Reklama internetowa, to bardzo szerokie pojęcie. Poza powszechnie przyjętymi bannerami reklamowymi, istnieje wiele sposobów, by zwiększyć rozpoznawalność sklepu internetowego. Może to być usługa linków sponsorowanych – adwords (płatna dopiero po kliknięciu w reklamę), newsletter, reklama wirusowa oraz pozycjonowanie, dzięki któremu nasza strona www, znajdzie się w początkowych wynikach wyszukiwania. Jest to ważne tym bardziej, że dzięki umiejętnie dobranym narzędziom, reklama trafia tylko (i aż!) do zainteresowanych grup odbiorców naszego komunikatu. 
 
– Jedną z zasad, mających niemałe znaczenie dla powodzenia każdego e-biznesu, jest obecność wszędzie tam, gdzie może pojawić się największa część zainteresowanych internautów – podkreśla Kamil Urbaś. W samej Polsce, dostęp do Internetu posiada niemal 16 mln. osób, natomiast liczba użytkowników na całym świecie to już ponad 2 miliardy, a więc możliwości są naprawdę duże. Poza wspomnianymi portalami społecznościowym oraz branżowymi, warto poszukać swojego miejsca na reklamę, w innych, alternatywnych miejscach, nie koniecznie związanych wprost z zakupami. Mogą to być serwisy, tematyką odpowiadające naszym usługom czy produktom, blogi skierowane do odpowiedniej grupy internautów, fora itp. Obecnie, prowadzonych jest też wiele badań eye-trackingowych, dzięki którym dowiadujemy się, na który element strony użytkownik patrzy najczęściej i jak powinna wyglądać nasza reklama aby skutecznie przyciągała wzrok. Według badań przeprowadzonych przez De Vos & Jansen Market Research i Search Engine Mediabureau Checkit, okazuje się, że naszą uwagę przykuwa zazwyczaj kilka pierwszych wyników oraz początkowa pozycja z linków sponsorowanych umieszczonych z prawej – biorąc pod uwagę pierwszą stronę wyszukiwarki Google.
 
Poza standardowymi metodami reklamy, koniecznie zadbajmy o funkcjonalność i przejrzystość strony internetowej, doskonałą obsługę klienta, obecność w porównywarkach cen, czy np. profesjonalne działania PR-owe. Jedno jest pewne – aby wybrać najlepszą dla swojego sklepu formę promocji – z pewnością warto spróbować każdej…
 
 
Źródło: TwojaBateria.pl
 
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj