Konsumenci wódek czystych chętnie sięgają po nowości a producenci uzupełniają proponowany asortyment. Rośnie też zainteresowanie klientów wódkami smakowymi, czego dowodem jest znakomita sprzedaż Cytrynówki Lubelskiej, która od kilku miesięcy otwiera listę najlepiej sprzedających się wódek kolorowych w Polsce.
Konsumenci wódek czystych chętnie sięgają po nowości a producenci uzupełniają proponowany asortyment. Rośnie też zainteresowanie klientów wódkami smakowymi, czego dowodem jest znakomita sprzedaż Cytrynówki Lubelskiej, która od kilku miesięcy otwiera listę najlepiej sprzedających się wódek kolorowych w Polsce.
Lider rynku – Stock Polska, do portfela swoich produktów wprowadza kolejną wódkę czystą
z segmentu mainstream.
Producent m.in. Czystej de Luxe Żołądkowej Gorzkiej – najlepiej sprzedającej się wódki czystej w kraju (17% udziału wolumenowego w segmencie wódek czystych, MAT AC Nielsen sierpień 2011) postanowił pójść za sukcesem tego produktu i jeszcze w październiku wprowadza na rynek kolejną wódkę czystą – Jęczmienną Żołądkową Gorzką.
Producent jest przekonany o tym, że na sklepowych półkach jest miejsce dla jeszcze jednego produktu wśród wódek popularnych. Jęczmienna Żołądkowa Gorzka wyznacza nową klasę jakości w tym segmencie. Jest to pierwsza produkowana w Polsce wódka, w całości powstająca z jęczmienia. Dotąd te szlachetne ziarna zarezerwowane były jedynie do produkcji alkoholi z półki premium i superpremium, podobnie jak proces wytwarzania wódek z jednolitego surowca. Żołądkowa Gorzka standard ten wprowadza na półkę wódek popularnych.
Stock nie obawia się także spadku sprzedaży na rynku wódek smakowych. Na sklepowych półkach pojawiła się właśnie Lubelska Grejpfrutowa nowość z rodziny Lubelskie, z których Cytrynówka jest najlepiej sprzedającą się wódką smakową w Polsce z udziałami rynkowymi wynoszącymi 29% (MAT AC Nielsen sierpień 2011).