Działanie w handlu to dziś niełatwe zadanie. Konkurencja jest olbrzymia i oferuje coraz to lepsze i bardziej unikalne towary. Świat idzie do przodu i musimy pogodzić się z tym, że nowe technologie wpływają na konkurencyjność usług. Co możemy zrobić w takiej sytuacji, aby klient wybrał naszą ofertę?
Najważniejsze to nie pozostawać w tyle. Czas rozejrzeć się za systemem CRM, który zautomatyzuje marketing w naszej firmie.
Walka o klienta i jego zaufanie
Dziś trudno konkurować w takich kategoriach jak jakość produktów, bo klient dokładnie wie, co kupuje. Trudno też konkurować w kwestii czasu dostawy, bo firmy kurierskie oferują już transport pod drzwi klienta jeszcze tego samego dnia. Trzeba szukać innych rozwiązań, aby przyciągnąć nowych klientów. Jak to zrobić?
Na początku zadbajmy o dobre pierwsze wrażenie. Tutaj pomocna będzie agencja reklamowa i firma informatyczna, która wdroży nam platformę e-commerce, która z kolei zautomatyzuje nasze działania marketingowe i poprawi relacje z klientami.
Obsługa klienta musi być na najwyższym poziomie. Trzeba pamiętać o tym, że pracownik obsługujący naszych klientów musi chociaż sprawiać wrażenie zainteresowanego. Słysząc monotonny głos w słuchawce klient natychmiast zrezygnuje z zakupu, a na pewno zastanowi się kilkukrotnie. Klient lubi też, kiedy jest traktowany indywidualnie. Tutaj wszystko ma znaczenie. Czas odpowiedzi na zapytanie e-mail, ton głosu w słuchawce, ubiór i wygląd pracownika w sklepie stacjonarnym. Wiele tych elementów można poprawić wdrażając platformę sprzedażową i do zarządzania relacjami z klientem, taką jak na przykład CRM edrone.
Jak nakłonić klienta do zakupu?
Wszyscy wiemy już o tym, że istnieją różne sztuczki, które stosują profesjonalni sprzedawcy, aby zwiększyć sprzedaż. Słowo „promocja” i ceny w kolorze czerwonym wciąż działają na nas jak magnes. Ale nie wszystkie zagrania są takie skuteczne. Na ten temat powstało już tak wiele artykułów i opracowań naukowych, że klienci się uodpornili na takie manipulacyjne techniki. Nie mówiąc już o tym, że nie jest to działanie etyczne.
Sprzedaż można zwiększyć również w inny, bardziej nowoczesny sposób. Systemy CRM zbierają informacje o klientach, analizują je pod kątem ich potrzeb, a następnie mogą stworzyć sprecyzowaną ofertę. Na rynku dostępnych jest wiele prostych systemów CRM, które ułatwią wykorzystanie i udoskonalanie spersonifikowanych ofert. Nie trudno jest obniżyć cenę towaru i zachęcić do zakupu. Sztuką jest złożenie właściwej oferty, właściwemu klientowi, we właściwym czasie. Największy sukces osiągniemy, kiedy przedstawimy mu to, czego akurat – w danym momencie potrzebuje.
Klienta trzeba jeszcze utrzymać
Udało nam się przyciągnąć klienta i sprzedać mu towar. Gratulacje! To jednak dopiero połowa sukcesu. Klienta trzeba jeszcze umieć utrzymać. Warto zapewnić go, że po dokonaniu zakupu nie nastąpi zerwanie kontaktu z firmą. Jeżeli jest to możliwe, to zaoferuj mu długoletnią gwarancję na zakupione towary i zapewnij profesjonalną obsługę posprzedażową. Dodatkowo informuj klienta o nowych promocjach i nie daj zapomnieć o swoim sklepie. Do tego służą różne Newslettery, które automatycznie wysyłał będzie system CRM.
Budowanie stałych relacji z klientami to wyzwania, dlatego warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, które ułatwią ten proces. Możesz skorzystać z systemu CRM firmy edrone. Zyskujesz pierwszą platformę dla branży e-handlu, skuteczny program do zarządzania klientami i silnik rekomendacji dla e-commerce, który naprawdę działa.