Reklama w Internecie nie jest zadaniem łatwym. Nie ma bowiem jednej uniwersalnej techniki gwarantującej sukces w sieci. Wszystko zależy od nastawienia przedsiębiorcy, jego możliwości finansowych oraz efektów, jakie chciałby osiągnąć. W jaki sposób może on dostosować kampanię linków sponsorowanych do swoich potrzeb?

Reklama w Internecie nie jest zadaniem łatwym. Nie ma bowiem jednej uniwersalnej techniki gwarantującej sukces w sieci. Wszystko zależy od nastawienia przedsiębiorcy, jego możliwości finansowych oraz efektów, jakie chciałby osiągnąć. W jaki sposób może on dostosować kampanię linków sponsorowanych do swoich potrzeb?
 
Przede wszystkim właściciel firmy powinien zastanowić się nad celem podejmowanych przez siebie działań reklamowych. Kluczowym pytaniem jest to, czy chce on przede wszystkim zwiększyć sprzedaż czy też poprawić ją wraz z szerokim promowaniem marki. W zależności od podjętej decyzji, może to być kampania nastawiona na jakość albo na ilość.
 
Gdy liczy się jakość
 
Jeden ze sposobów prowadzenia kampanii AdWords polega na tworzeniu grup reklamowych ściśle ukierunkowanych na określony produkt.
 
– Ta metoda sprawdza się szczególnie w przypadku podmiotów gospodarczych posiadających sklep internetowy. Efektem przeprowadzonej kampanii nastawionej na jakość jest przede wszystkim to, że osoba, która poszukuje danego produktu czy usługi, może łatwiej trafić na stronę internetową danej firmy, a tym samym zasilić grono jej klientów  – mówi Łukasz Górski, specjalista ds. linków sponsorowanych Procreate Sp. z o.o.
 
Niestety, osoby poszukujące informacji na temat danego dobra czy usługi w sieci nie do końca mają sprecyzowane oczekiwania. Efektem tego jest formowanie przez nich ogólnych czy wręcz chaotycznych zapytań. Przewidując takie zachowanie użytkowników Internetu, warto zatem zastanowić się nad drugim – nastawionym na ilość – sposobem prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. 
 
Gdy liczy się ilość
 
Przygotowanie kampanii nastawionej na ilość opiera się na podobnym doborze słów kluczowych, jak w pierwszym przypadku. Dodaje się do nich jednak przymiotniki typu „tanie…”, „polecane” etc., a niekiedy nawet tworzy wyrażenia złożone z czterech, pięciu słów kluczowych. Dlaczego?
 
– Jeżeli klient poszukuje niedrogiego, ale i zarazem cieszącego się dobrą opinią salonu fryzjerskiego, będzie dobierał słowa w taki sposób, by uzyskać dwie powyższe informacje. Dlatego też rolą specjalisty od kampanii jest stworzenie takiej reklamy, by wyrażenie, które klient wpisze w wyszukiwarkę, pomimo zastosowania w nim nawet kilku przymiotników, doprowadziło go do promowanej strony – wyjaśnia Łukasz Górski.
 
Omawiana forma promocji opiera się na tworzeniu dużej liczby grup reklam. Generują one sporo wyświetleń danej strony internetowej, jednak osoby, które w ten sposób trafiają na nią, nie są w pełni zdecydowane odnośnie tego, czego szukają. Za cel stawiają sobie raczej zdobycie informacji o różnych produktach, a nie ich zakup. 
 
– Kampania nastawiona na ilość polecana jest więc firmom chcącym zachęcić użytkowników do odwiedzenia ich osobiście. Przykładem może być tutaj salon fryzjerski, który na swojej stronie internetowej przedstawia cennik usług i prezentuje galerię fryzur. Ciekawa i szczegółowa oferta umieszczona na portalu www może zwiększyć w tym przypadku szansę na pozyskanie nowych klientów – dodaje ekspert Procreate.
 
Optymalny wybór
 
Wybór pomiędzy kampanią nastawianą na jakość a ilość nie jest zadaniem łatwym. Warto zatem pamiętać, że zależy on przede wszystkim od rodzaju prowadzonej działalności, oferty danej firmy oraz budżetu, jakim dysponuje ona na ten cel. Indywidualne podejście do tego tematu pozwala jednak wybrać optymalne rozwiązanie, które w danym przypadku przyniesie pożądany rezultat.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj