Grupa METRO i Techstars uruchamiają program dla start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu

12 czerwca 2017 roku ruszy nowy program akceleracyjny prowadzony przez Grupę METRO (w Polsce działającą pod marką MAKRO) we współpracy z firmą Techstars, skierowany do start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego.

 

Celem programu ,,METRO Accelerator powered by Techstars” jest wsparcie rozwoju innowacyjnych rozwiązań, mogących usprawnić procesy biznesowe w handlu detalicznym. Każda z dziesięciu wybranych do programu firm otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro. Aplikacje do programu można składać do 12 marca 2017 roku.
Grupa METRO w sprawdzonej formule współpracy z firmą Techstars uruchamia nowy program dla start-upów, prowadzony pod szyldem „METRO Accelerator”, którego celem jest rozwój rozwiązań cyfrowych dla sektora handlu detalicznego. Program „METRO Accelerator for Retail powered by Techstars” uzupełnia działający już z sukcesami od dwóch lat program akceleracyjny dla rozwiązań cyfrowych adresowanych do sektora Horeca (hoteli, restauracji oraz usług cateringowych).
Nowy program rusza 12 czerwca 2017 w Berlinie. Jest on zaadresowany do start-upów oferujących innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla niezależnych sklepów detalicznych, które stanowią kluczową grupę kliencką METRO. Na przestrzeni trzech miesięcy programu w Berlinie doświadczeni mentorzy i eksperci będą wspierać dziesięć wyselekcjonowanych start-upów z całego świata w celu ulepszenia ich modelu biznesowego oraz zaistnienia na rynku. Program „METRO Accelerator for Retail powered by Techstars” jest pierwszych akceleratorem, który w usystematyzowany sposób promuje rozwiązania cyfrowe dla niezależnych sklepów detalicznych (B2B2C).
Do programu poszukiwane są start-upy rozwijające produkty i usług technologiczne, które wspierają procesy biznesowe w sektorze detalicznym, lub które wzmacniają relacje z klientami i przenoszą ich w erę cyfrową. Poszukiwane aplikacje cyfrowe mają zapewnić przyszłe sukcesy klientom METRO. Poszukiwane są rozwiązania dla kiosków, lokalnych sklepów detalicznych, stacji paliw, sklepów z dostawą, jak również dla franczyzowych sieci detalicznych.
Już od teraz do 12 marca 2017 zainteresowane start-upy z całego świata (w tym również start-upy z Polski) mogą zgłaszać swój udział poprzez stronę internetową retail.metroaccelerator.com, gdzie należy wypełnić kwestionariusz zgłoszeniowy oraz opcjonalnie dodać video. Cały proces aplikacyjny odbywa się w języku angielskim. Podczas wywiadów telefonicznych oraz bezpośrednich spotkań z doświadczonym jury złożonym z inwestorów oraz mentorów zostanie wyselekcjonowanych 10 najbardziej obiecujących start-upów.
– „Rdzeniem naszej strategii jest wsparcie naszych klientów w uzyskiwaniu lepszych wyników biznesowych. W działaniach takich coraz ważniejszą rolę odgrywają rozwiązania cyfrowe. Po tym jak z sukcesem uruchomiliśmy wspólnie z firmą Techstars program METRO Accelerator dla sektora hotelarskiego i gastronomicznego czas przyszedł na kolejny krok. Jesteśmy przekonani, że niezależni przedsiębiorcy mogą odnieść znaczne korzyści z rozwiązań cyfrowych w odniesieniu do komunikacji z klientem, nowych usług, a także w zakresie samej działalności gospodarczej. To główny powód uruchomienia programu ,,METRO Accelerator for Retail”. Razem z firmą Techstars, pragniemy pomóc innowacyjnym przedsiębiorstwom skutecznie się rozwijać. W tym procesie start-upy otrzymają ogromne wsparcie, takie jak np. dostęp do ponad 100 specjalistów z branży.” – mówi Olaf Koch, członek zarządu grupy METRO AG. Ponadto każdy z dziesięciu wybranych start-upów otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 tysięcy euro oraz możliwość korzystania z przestrzeni biurowej w sercu Berlina przez cały czas trwania programu.
Po trzech miesiącach pracy z ponad 100 międzynarodowymi mentorami, start-upy zaprezentują swoje firmy inwestorom, przedstawicielom branży oraz publiczności podczas tak zwanego “Demo Day”, który odbędzie się we wrześniu 2017. Oferta programu obejmuje:
  •     Ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro dla każdego z dziesięciu wybranych start-upów,
  •     Dostęp do kadry zarządzającej i ekspertów powiązanych z METRO oraz Techstars,
  •     Wsparcie mentorskie ze strony ekspertów METRO i Techstars oraz innych przedstawicieli branży, inwestorów i przedsiębiorców,
  •     Darmowy dostęp do przestrzeni biurowej w samym sercu Berlina na czas trwania programu,
  •     Członkostwo w międzynarodowej sieci kontaktów absolwentów programu Techstars oraz METRO Accelerator.
– „Retail Accelerator jest dla nas strategicznie ważny i wysoce adekwatny dla naszych klientów. Szukamy najlepszych światowych innowacji B2B oraz B2C w sektorze detalicznym: począwszy od aplikacji rozszerzonej rzeczywistości w zakupach przyszłości poprzez rozwiązania cyfrowe dla logistyki handlu detalicznego, aż po technologiczne systemy prowadzenia sieci franczyzowych” – wyjaśnia Alexander Zumdieck, Dyrektor Zarządzający METRO Accelerator for Retail.
Alexander Hafner, Dyrektor Zarządzający programem METRO Accelerator for Retail w Techstars dodaje:
– „Z METRO start-upy mają okazję pracować przez trzy miesiące z wiodącymi i dobrze powiązanymi partnerami z branży detalicznej. Branża ta to jeden z tych rynków, na których tempo wzrostu rozwiązań cyfrowych jest najszybsze, tak więc współpraca pomiędzy start-upami i ekspertami z branży w ramach akceleratora jest kluczowa dla rozwoju przewagi konkurencyjnej. W ten sposób tworzone są innowacyjne modele biznesowe dające korzyści specjalistycznym partnerom handlowym METRO oraz końcowym użytkownikom”.
Więcej informacji oraz aplikacja na program: retail.metroaccelerator.com .
MAKRO Cash & Carry (press box)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj