Wykorzystanie gadżetów reklamowych pozwala firmom budować markę poprzez eksponowanie logotypu. Ten rodzaj promocji potrafi być bardzo skuteczny, jednak każdy, kto miał do czynienia z gadżetami reklamowymi doskonale wie, że dzielą się one na takie, które stają się częścią codziennego życia i takie, które natychmiast są wyrzucane. Poniżej opisane jest kilka aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę przygotowując gadżety reklamowe, by klient nie wybrał tej drugiej opcji!
Ekspozycja logotypu
Nie da się ukryć, że chociaż gadżet ma z założenia służyć klientowi, z perspektywy firmy najważniejsze jest, by pełnił funkcję promocyjną. Dlatego podstawą jest ekspozycja logotypu. Konieczne jest umieszczenie loga w widocznym miejscu, choć nie można zapomnieć o zachowaniu pewnej dozy subtelności – logo ma być widoczne, ale nie powinno się narzucać! W ten sposób klientowi łatwiej będzie potraktować gadżet jako przydatny przedmiot, a nie coś „wciśnięte” mu w celach reklamowych.
Jakość i oprawa
Skoro gadżet reklamowy ma nam pomagać budować markę, oczywistym jest, że nie może być wyrobem niskiej jakości. Warto więc zainwestować w wyższej jakości materiał, dzięki któremu zaoferowane przez nas upominki będą przez klientów wykorzystywane często i przez długi czas. W ten sposób uda nam się sprawić, że nasza marka kojarzy się z solidnością. Tutaj oszczędzanie na jakości jest zdecydowanie złym pomysłem!
Jednak trzeba też pamiętać o tym, że prawie równie ważne jak solidny produkt jest estetyczne, gustowne opakowanie. To ono sprawi, że jeszcze przed rozpoczęciem korzystania z produktu, będzie on wywoływał w kliencie pozytywne skojarzenie. Warto więc pomyśleć o wykorzystaniu profesjonalnie wyglądającego opakowania, które w nienachalny sposób eksponuje logo firmy.
Prawdziwe bingo jeśli chodzi o dobrze spełniające funkcję promocyjną gadżety reklamowe to gadżety, które są jednocześnie funkcjonalne i dobrze dopasowane do profilu naszej działalności. Jako doskonały przykład mogą posłużyć oferowane przez księgarnie zakładki na książki. To świetny pomysł – dla osób lubiących książki zakładka jest bardzo przydatnym przedmiotem i za każdym razem, gdy go używają, przypominają sobie o księgarni, od której go dostały. To tylko jeden z najbardziej klasycznych przykładów – zachęcamy do zaangażowania jak największej kreatywności!
Sezonowe upominki
Jeśli chodzi o gadżety reklamowe, wyczucie czasu jest absolutnie kluczowe! Najbardziej oczywistym przykładem są upominki nawiązujące do ważnych świąt – wiele firm decyduje się na ozdobienie upominków na święta Bożego Narodzenia Mikołajami czy choinkami, a na Wielkanoc wielkanocnymi zajączkami.
To jednak nie koniec! Równie ważne jest oferowanie gadżetów dopasowanych do aktualnej aury. Zimą dobrym pomysłem mogą być więc na przykład czapki zimowe, natomiast latem – piłki plażowe. Dobrze jest więc mieć przygotowane gadżety na cały rok, uwzględniające wszystkie rodzaje pogody, z jakimi mamy do czynienia w Polsce.
Wyczucie kluczem do sukcesu
Najprościej rzecz ujmując, umiejętne dobranie gadżetów reklamowych to przede wszystkim kwestia wyczucia – czego potrzebuje Twój klient w codziennym życiu, w tej chwili lub na stałe? W połączeniu z dbałością o solidne wykonanie i zapakowanie oferowanych upominków, pozwoli to osiągnąć świetny efekt promocyjny.
W przygotowaniu artykułu pomogła strona Gadżet-Reklamowy.pl