Content marketing – przyciąganie treścią

0
135

W sieci, w morzu informacji, stworzenie unikatowej, wartościowej i skutecznie docierającej do grupy docelowej wiadomości jest niełatwym zadaniem. Wymaga dużego doświadczenia i kompetencji. Nie ulega jednak wątpliwości, że marketing internetowy musi bazować na dobrym contencie. Czym tak naprawde jest content marketing i w jakich formach występuje?

Badanie grupy docelowej i spójna strategia komunikacji

Pierwszy, nieodłączny krok przy tworzeniu content marketingu to stworzenie strategii marketingowej, która pozwoli wdrożyć marketing internetowy w działania promocyjno-wizerunkowe firmy. Zbadanie grupy docelowej danego produktu czy grupy produktów umożliwia stworzenie strategii komunikacji, składającej się między innymi z:

-aspektu językowego – w jego skład wchodzą wszystkie elementy słowne, takie jak nazwa, slogan czy hasło;
-identyfikacji wizualnej – to między innymi logotyp, kolorystyka, kroje czcionek, a także wygląd aut, produktów i wszystko to, co klient widzi i identyfikuje z daną marką;
-kodu komunikatu – istotny element komunikacji, pozwalający na skuteczny wpływ na emocje grupy docelowej, wykorzystujący muzykę, głos, ton przekazu itp.

W przypadku content marketingu, jego działanie skupia się przede wszystkim na aspekcie językowym, jednak pozostałe działania marketingu internetowego silnie się przenikają.

Marketing internetowy wypełniony treścią – zalety

Działania promocyjne w Internecie wypełnione skutecznym contentem niosą za sobą szereg zalet. Przede wszystkim tworzą wizerunek firmy, jako specjalisty i eksperta, jednocześnie zwiększając świadomość marki wśród klientów. Dodatkowo – budują grupę stałych, lolajnych klientów, przywiązując ich do marki. Kolejny pozytywny aspekt to zwiększenie zasięgu publikowanych treści, pozwalające na uzyskanie pożądanych rezultatów np. zwiększenia sprzedaży.

Content marketing i jego formy

Treść marketingowa przyjmuje różne formy, które układamy jak klocki w piramidzie skutecznej komunikacji. To między innymi:

-blogi – pozwalają na przekazanie rozbudowanych i specjalistycznych treści, docieranie do świadomych klientów, budowanie firmy solidnej i kompetentnej bez angażowania dużych środków w medialne kampanie reklamowe. Dobrze napisany blog połączony z pozycjonowaniem potrafi zdziałać cuda;
-artykuły eksperckie i sponsorowane – nie sztuką jest pojawiać się w wielu mediach, istotne jest pojawienie się tam, gdzie jest to pożądane i zauważalne, a także zaprezentowanie treści, która dotrze do grupy docelowej. Doświadczony copywriter we współpracy ze specjalistami z Public Relations, potrafią stworzyć przekaz budujący odpowiedni obraz marki;
opisy produktów – odpowiednio przygotowane, konkretne i uwypuklające zalety oraz funkcjonalności produktów opisy znacznie zwiększają skuteczność sprzedaży i zainteresowanie odbiorców;
-e-mail marketing – wydawałoby się, że era spamu, zasypującego nasze skrzynki na zawsze zniweczyła możliwości promocyjne marketingu internetowego prowadzonego drogą mailową. Rzeczywistość i badania pokazują jednak, że klienci chcą otrzymywać wiadomości bezpośrednio na e-mail. Istotna jest jednak konstrukcja wiadomości oraz kompletna strategia komunikacji. Może to być np. kreatywny i nowoczesny newsletter, który oprócz reklamy produktów przemyca interesujące i eksperckie treści;
-poradniki i recenzje – szybka i skuteczna wiedza poradnikowa cieszy się dużą popularnością. Niemal w każdej branży potrzebna jest „instrukcja obsługi”, która może przyjąć formę bezpośredniego poradnika. Drugi element opiniotwórczy to recenzja, bazująca na racjonalnych argumentach i technicznych faktach;
-filmy, zdjęcia, webinary – nowoczesne możliwości audiowizualne pozwalają wykorzystać obraz, jako kolejny element komunikacji. Marketing internetowy w formie słowa mówionego i obrazu to jeden z najważniejszych aktualnie narzędzi content marketingu, dobrze współpracujący z mediami społecznościowymi.

Artykuł przygotowany przez | Pozycjonowanie stron seo.akustrefa.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here