Badania jakościowe to nie wywiad, ani przeprowadzana ankieta, to coś znacznie więcej. W badaniu tym nie bierze udział 1000 respondentów, lecz przeważnie jedna, bądź te kilka grup osób, których dotyczy problematyka badanego zagadnienia.

Badania te przeważnie odbywają się w specjalnie do tego przygotowanej sali, która znajduje się w siedzibie firmy badawczej. Na spotkania w celu przeprowadzenia badania są zapraszane osoby, które utożsamiają się, spełniają określone wymogi w stosunku do omawianej problematyki. Osoby w tym uczestniczące w zamian za uczestnictwo otrzymują stosowne wynagrodzenie.

Badania jakościowe mają na celu ustalenie pewnych zachowań, odruchów, które doświadczył konsument wyniku pewnych regulacji. Mają za zadanie wgłębić się, dlaczego pod wpływem pewnych czynników klient zachował się tak, a nie inaczej. Dąży się, aby osoby reprezentujące daną grupę docelową w badaniu ukazały to, czego pragną, to czego potrzebują. Tak, aby zleceniodawca badania mógł w łatwy sposób określić kierunek swoich działań.

Dlatego też na tej podstawie wszystkie tego typu badania są rejestrowane, o czym naturalnie jest informowany uczestnik badania. Ma to służyć wyłącznie w celu pozyskania jak największej liczby informacji, ponieważ osoba przeprowadzająca badanie nie jest wstanie wszystkiego zapamiętam, bądź zapisać. Tym bardziej, iż w wyniku wypowiadanych słów człowiek, podświadomie dokonuje różnych gestów dzięki, którym osoba analizująca takie zachowania może wychwycić więcej informacji i określić czy dana osoba w swej wypowiedzi mówiła prawdę, czy może kłamała.

Dla dokładnego badania niezbędna jest w pełni wyedukowana kadra, która przeprowadzi jak również opracuje wyniki badań. Ponieważ badania jakościowe nie obligują wyłącznie do zadawania pytań respondentowi.


Dominik Michnikowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj