W dobie nowoczesnych technologii pojęcia zmieniają swój sens. Jeszcze kilka lat temu spacer kojarzył się z opuszczeniem domu, chodzeniem w różne miejsca. Obecnie, aby odbyć spacer nie trzeba wyjść z domu. Spacer nie dotyczy wyłącznie aktywności ruchowej. Spędzamy czas przy komputerze i odwiedzamy hotel, kawiarnię , siłownię, czy każde inne miejsce, które chcemy zobaczyć za pomocą wirtualnego spaceru.
Wymagający klient
Bogata oprawa, zbliżenia detali oraz dźwięki identyczne z odgłosami słyszanymi w rzeczywistości sprawiają, że odbiorca ma wrażenie jakby znalazł się w środku wybranego miejsca. Na chwilę jest w wirtualnym świecie. Można w ten sposób obejrzeć nieruchomość przed zakupem. Współczesny konsument jest bardzo wymagający- chce zobaczyć wszystko i zdobyć jak najwięcej informacji o hotelu zanim zarezerwuje pobyt. Ofert noclegów w Krakowie i okolicach jest naprawdę sporo i klient ma w czym wybierać. Dlatego to hotelarze muszą troszczyć się o uznanie klienta jeszcze zanim przyjedzie on do hotelu, a później dbać o to, aby był zadowolony z warunków i obsługi.
Wirtualny spacer dla firm to doskonały sposób, aby zaprezentować wnętrza hoteli. Wirtualne spacery to najlepsza reklama. W czasach rezerwacji przez internet jest najważniejszym narzędziem promocji hotelu. Gość oglądając wizualizację hotelu powinien uzyskać pewność że hotel może spełnić jego wymagania i zaoferować pokoje w konkurencyjnej cenie oraz pokoje ponadstandardowe spełniające najbardziej wygórowane życzenia. Internauta obserwujący wirtualną wycieczkę może w dowolny sposób przechodzić między pomieszczeniami, zobaczyć wybrane miejsce tyle razy, na ile ma ochotę Wirtualne wycieczki dają możliwość zapoznania się z obiektem przed wyjściem z domu. Odbiorca może zbliżyć każdy detal, który zainteresuje go w oglądanym miejscu, a więc precyzyjnie zapoznać się z miejscem, które ogląda. Ma to bardzo duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakwaterowaniu w wybranym hotelu.
Gra o klienta
Wirtualny spacer dla firm w technologii Matterport dla hotelu to dobry sposób, aby pokazać przyszłym gościom hotelowym takie atrakcje obiektu jak: basen, saunę, centrum SPA, siłownię, restaurację, kręgielnię. Prezentując te miejsca w ramach wirtualnego spaceru hotel rozbudza ciekawość widza. Eksperci od marketingu nie mają wątpliwości: zdjęcia już nie wystarczą, aby przyciągnąć uwagę turystę. Fotografia jest obrazem statycznym, nie daje możliwości sterowania prezentowanym materiałem i szczegółowego zapoznania się z wyglądem pomieszczeń. Dla gości duże znaczenie ma to, że dzięki wirtualnym spacerom poznają układ pomieszczeń we hotelu – wiedzą, gdzie jest recepcja, restauracja, siłownia i po przyjeździe do hotelu nie pytają pracowników o lokalizację wymienionych pomieszczeń. Być może po drugiej stronie komputera są ludzie, którzy zazwyczaj nie korzystają z oferty obiektów znajdujących się w hotelu. Wirtualny spacer przekona ich do skorzystania z hotelowych atrakcji w trakcie pobytu w hotelu. Wirtualny spacer pozwala| zaprezentować klientowi najpiękniejsze miejsca w hotelu i w jego okolicach. Podczas wakacji nie tylko noclegi mają znaczenie. Wielką rolę odgrywa miejsce i jego otoczenie. Dobrą reklamą hotelu może być zaprezentowanie na wirtualnym spacerze mistrzowskich dań kuchni hotelowej, co być może skłoni widza do skosztowania pyszności w czasie goszczenia w hotelu. Spacer wirtualny dla firm to ogromne wezwanie dla hotelarzy, którzy w krótkim czasie wycieczki wirtualnej muszą przekonać internautę , że dany hotel to wymarzona miejscówka podczas zwiedzania Krakowa. Prezentacja 3D oprowadza klienta wirtualnie, ale powinna przyprowadzić go realnie do hotelu, to znaczy oczarować wyglądem wnętrza budynku, pokoi i licznymi atrakcjami. Jakie korzyści z wirtualnego spaceru otrzymuje hotel? Oczywiście, hotel reklamowany za pomocą prezentacji internetowej w 3d odnotowuje większą liczbę gości, wzrost popularności miejsca, polecenie od zadowolonych internautów. Inaczej mówiąc wirtualny spacer Kraków tworzy rozpoznawalną markę hotelu.