telefon

Telefon ma dziś niemal każdy, a płacenie za jego pomocą już dawno przestało być sensacją. Wkrótce standardem może stać się również używanie smartfonów do przyjmowania płatności zbliżeniowych. Sprzedawcy w Polsce już korzystają z aplikacji, które zmieniają ich urządzenia mobilne w terminal płatniczy. Na czele tej rewolucji stoi firma PayTel, która dostarcza własne rozwiązanie SoftPOS.


Polska to kraj, w którym płatności zbliżeniowe cieszą się dużą popularnością. W związku z tym SoftPOS służący do przyjmowania płatności tego typu, odpowiada na zwyczaje płatnicze konsumentów. Z najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec ubiegłego roku na polskim rynku było 40,2 mln kart zbliżeniowych (na koniec grudnia 2020 było to 38,4 mln). Przy czym udział płatności
zbliżeniowych w ogólnej liczbie bezgotówkowych płatności kartami utrzymuje się w przedziale 9597 procent.


Smartfon lub tablet w roli terminala to także odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców. Z dniem 1 stycznia 2022 roku weszły w życie przepisy,
które
nakładają na firmy posiadające kasy fiskalne obowiązek akceptacji płatności bezgotówkowych. Wobec tego, również biznesy dotąd niekojarzone z płatnościami kartą zostały zobowiązane do wyjścia poza przyjmowanie wyłącznie gotówki.


PayTel oferuje terminal w formie aplikacji


Kilka miesięcy temu firma PayTel rozpoczęła pilotaż produkcyjny rozwiązania o nazwie SoftPOS. Etap ten nadal trwa, a kilkaset aplikacji, które zmieniają telefon lub tablet w terminal płatniczy już jest aktywnych w Polsce. Z kolei na rynkach europejskich z tej samej aplikacji korzysta kilka tysięcy użytkowników.


SoftPOS od PayTel to terminal płatniczy w formie aplikacji na urządzenia (telefon lub tablet) z systemem Android w wersji 6.X lub nowszej. Z punktu widzenia klienta działa on podobnie jak tradycyjne terminale. W celu dokonania płatności, należy przyłożyć kartę lub telefon czy też smartwatch lub smartband do urządzenia sprzedawcy, posiadającego zainstalowaną aplikację. Transakcja może być dokonana na dowolną kwotę, przy czym powyżej limitu dla płatności zbliżeniowych (100 PLN) standardowo wymagana będzie dodatkowa autoryzacja na urządzeniu klienta lub wprowadzenie PINu (w przypadku płatności kartą).


Dodatkowym udogodnieniem dla sprzedawców jest możliwość integracji SoftPOS z innymi aplikacjami. Dzięki temu można uniknąć konieczności ponawiania operacji w innym programie, co usprawnia obsługę klientów i minimalizuje ryzyko błędu. PayTel podkreśla, że SoftPOS nie wymaga posiadania dodatkowego urządzenia. Jest to spore ułatwienie dla osób prowadzących działalność mobilną, jak na przykład usługi z dowozem lub kurierskie.


W jakich biznesach sprawdzi się SoftPOS od PayTel?


Przede wszystkim należy podkreślić, że SoftPOS to stosunkowo proste i wygodne rozwiązanie, a także tańsze niż tradycyjny terminal płatniczy, w związku z tym może pomóc w rozwoju każdej firmy. Sprawdzi się zarówno w dużej korporacji, jak i u drobnych freelancerów. Smartfon lub tablet w roli terminala płatniczego może szczególnie ułatwić codzienną pracę biznesów mobilnych, czyli nieprzypisanych do
konkretnego miejsca.


Terminal w formie aplikacji to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają na uwadze troskę o środowisko i chcą wpisywać się w eko trendy. W przypadku SoftPOS od PayTel nie ma papierowych wydruków, potwierdzenie transakcji może być wysłane przez SMS, email lub inną aplikację zainstalowaną na telefonie użytkownika np. Facebook czy Whatsapp. Co więcej, aplikację można zainstalować również na starsze wersje systemu Android, już od 6.X, nie jest więc konieczny zakup nowego telefonu. Ponadto rozwiązanie to nie generuje potrzeby posiadania dodatkowych urządzeń, kabli czy ładowarek, co ogranicza produkcję tzw. elektroodpadów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj