Używany wózek widłowy – czy to dobry pomysł?

Prawna realizacja transportu wewnętrznego na terenie fabryk, hurtowni i magazynów, a także wykonanie wszelkiego typu prac załadunkowych i rozładunkowych byłoby niemożliwe bez wykorzystania wydajnych i ekonomicznych w bieżącej eksploatacji wózków widłowych. Zakup wózków widłowych jest jednak poważną inwestycją, dlatego wzbogacając swój park maszynowy o wózki widłowe, należy zadać sobie kilka pytań, a wyboru dokonać po dokładnej analizie potrzeb i możliwości firmy oraz opcji dostępnych na rynku.

Najważniejsze kwestie, które należy wziąć pod uwagę, dotyczą między innymi rodzaju napędu (elektryczny czy spalinowy?), liczby kół( wózki czterokołowe są stabilniejsze, natomiast trójkołowe jako bardziej zwrotne lepiej sprawdzają się przy manewrach w wąskich pomieszczeniach magazynowych), parametrów masztu (maksymalna wysokość podnoszenia) i rodzaju zastosowanego osprzętu. Wózki ze standardowymi widłami są niezbędne w transporcie bliskim i magazynowaniu, natomiast wymiary i specyfika kształtów przenoszonego ładunku mogą wymagać zastosowania specjalnych uchwytów, na przykład w przypadku transportu beczek czy towarów bardzo długich. To oczywiste, że każdemu przedsiębiorcy zależy na oszczędnościach, więc częstym wyborem są wózki używane. Jeśli mamy do czynienia z wózkami zaprojektowanymi i wyprodukowanymi przez znaną markę, nie ma powodów do obaw, gdyż charakteryzują się one wytrzymałą konstrukcją, która jest w stanie zapewnić maksimum wydajności i bezpieczeństwa nawet przy długiej eksploatacji. Niezależnie od tego, czy wózek jest nowy czy używany, musi on być regularnie kontrolowany i konserwowany, a jeśli to konieczne, poddany niezbędnym naprawom. Dzięki temu będzie działać bezawaryjnie, osiągając dobrą wydajność.
Dostępne na rynku używane wózki dzieli się zgodnie z europejskim systemem klasyfikacji na trzy kategorie: złoto, srebro oraz brąz. Podczas kwalifikowania maszyny do konkretnej kategorii bierze się pod uwagę rok produkcji wózka i akumulatora, stan techniczny i stan lakierowej powłoki. Wózki brązowe są sprawne, ale już po okresie gwarancji, natomiast złote – mogą mieć maksymalnie 5 lat, a ich gwarancja trwa jeszcze 6 miesięcy lub 600 motogodzin. Na tej podstawie można dokonać wyboru optymalnego z biznesowego punktu widzenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here