Studia to nie tylko czas nauki i studenckich rozrywek. Wiele osób rozpoczyna wtedy swoją zawodową karierę. Dobrze zaplanowana, może okazać się przepustką do przyszłego sukcesu.
Mocny start na rynku pracy
Jaka jest najlepsza praca dla studenta? Wrocław stwarza wiele możliwości osobom na początku ścieżki zawodowej. Udzielanie korepetycji, bycie hostessą, kelnerem, praca w sklepach — to zajęcia, które pozwalają się utrzymać lub choćby dorobić w okresie studiów. Nie stanowią one jednak zbyt wartościowego wpisu w CV. A gdyby tak podjąć pracę, która nie tylko pozwoli przetrwać, ale również będzie pierwszym szczeblem na drabinie zawodowej kariery? Przykładem takiego zajęcia jest telemarketing. Nabyte podczas pracy w call center doświadczenie stanowi cenną kartę przetargową podczas późniejszych rekrutacji.
Elastyczny grafik i atrakcyjne zarobki
Zdecydowanie największą zaletą pracy w call center jest możliwość dopasowania grafiku do zajęć na studiach. Zwykle grafiki ustalane są z wyprzedzeniem na cały miesiąc, więc można zaplanować czas pracy zgodnie z planem, zbliżającymi się studiami i innymi ważnymi wydarzeniami.
Pozytywną stroną pracy w call center są również zarobki. Większość pracodawców oferuje uczciwe stawki, wypłaty na czas. Najpopularniejszą formą zatrudniania są umowy zlecenie. Już 60 przepracowanych miesięcznie godzin daje szansę na zauważalne wzbogacenie studenckiego budżetu. Studenci czwartego, piątego roku, czy uczący się na mniej wymagających kierunkach, potrafią przepracować nawet 120 godzin miesięcznie, co w połączeniu z towarzyszącymi podstawowej pensji premiami, przekłada się na zadowalające wynagrodzenie.
Trening umiejętności dla przyszłej kariery
Call center uczy pracy w zespole, pozwala także wyćwiczyć miękkie umiejętności, takie jak odpowiedzialność za zadania własne i zespołu, efektywna organizacja czasu pracy, samodzielne podejmowanie decyzji, cierpliwość i wytrwałość.
Tym, czego najbardziej uczy praca w call center, jest jednak komunikacja. Dzięki temu doświadczeniu jesteśmy w stanie porozumieć się z każdym typem człowieka, skutecznie reagować w stresowych sytuacjach, a także być elastycznym, gotowym do poszukiwania nowych rozwiązań. To bardzo cenne umiejętności, które przydają się właściwie w każdej innej pracy.
Praca w call center jest często pierwszym doświadczeniem pracy pozwalającej na świadome budowanie swojej kariery. Większość osób team leaderów czy osób pracujących w innych działach zaczynała od wykonywania połączeń do klientów.
Gdzie najlepiej szukać pracy w call center?
Telemarketing to dość łatwo dostępna praca dla studenta. Wrocław, jak i inne większe miasta są dobrym miejscem, by jej wypróbować – zawsze można liczyć na to, że w którymś z call center właśnie trwa rekrutacja. Warto jednak zainteresować się pracodawcami z odpowiednią renomą, tak by to pierwsze zawodowe doświadczenie było pozytywne. Jedną z największych firm w tej branży jest www.ccig.pl, której centrale znajdują się we Wrocławiu, a oddziały posiadają w 7 miastach w Polsce.