Dobrze zorganizowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna to klucz do sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jednym ze sposobów na jej ulepszenie jest zainstalowanie w firmie centrali abonenckiej. Najnowocześniejszymi centralami dostępnymi obecnie na rynku są centrale typu IP PBX. Dlaczego warto z niej skorzystać i jakie korzyści może przynieść – o tym poniżej.
Niezależna sieć telefoniczna
Centrala abonencka może funkcjonować w dwóch postaciach: jako urządzenie zainstalowane w firmie lub system operujący w chmurze internetowej. Jednak niezależnie od tego, na każdej z nich można zbudować niezależną, firmową sieć telefoniczną. Takie rozwiązanie pozwala lepiej skoordynować działania pracowników, połączyć ze sobą odpowiednie działy i ułatwić ich współpracę.
Taniej i lepiej
Zainstalowana w przedsiębiorstwie centrala abonencka umożliwia zarządzanie całym ruchem telefonicznym firmy. Stworzona sieć wewnętrzna powoduje, że odciążone zostają wszystkie linie zewnętrzne – komunikacja firmowa nie zakłóca więc pracy innych działów, takich jak obsługa klienta, telemarketing, etc. Ze wspomnianą już niezależnością takiej sieci wiąże się znaczne obniżenie kosztów. Czym jest to powodowane? Otóż wszystkie połączenia wewnętrzne przechodzące przez centralę abonencką są darmowe.
Dodatkowe korzyści
Posiadanie niezależnej sieci firmowej, odciążenie linii zewnętrznych czy w końcu oszczędność na połączeniach między pracownikami to tylko podstawowe korzyści wynikające z posiadania centrali abonenckiej. IP PBX pozwala kontrolować cały ruch telefoniczny, a co za tym idzie otwiera przed użytkownikami nowe możliwości. Dzięki niej firma ma dostęp do usług takich jak telekonferencje, tworzenie grup użytkowników, automatyczne przekierowania czy kolejkowanie połączeń przychodzących. Pełne wykorzystanie możliwości centrali IP PBX umożliwi firmie wejście na zupełnie nowy poziom komunikacji – zarówno wewnętrznej, jak i tej z klientem.