Obecne formy płatności znacznie różnią się o tych, które znane były jeszcze kilkanaście lat temu. W związku z rozwojem technologicznym pojawiły się zupełnie nowe możliwości. Jedną z nich jest geolokalizacja płatności, z której szczególnie chętnie korzystają przedsiębiorcy.

Czym dokładnie jest geolokalizacja płatności?


Geolokalizacja płatności to jedno z rozwiązań, które ułatwiają prowadzenie własnego biznesu – szczególnie online. Za pomocą tego narzędzia możliwe jest kontrolowanie danych np. na temat klientów sklepu internetowego, a dokładniej ich lokalizacji. Żeby zdobyć takie informacje, niezbędne jest użycie GPS’u. Inną opcją jest lokalizacja adresu IP sprzętu, z którego został dokonany zakup. Dane, jakie można uzyskać to:

  • kraj, w którym znajduje się dana osoba,
  • miasto i kod pocztowy,
  • ulica lub numer domu.

Wśród firm, które zajmują się wyżej opisanymi procesami, jedną z najpopularniejszych jest obecnie serwis https://www.dotpay.pl. Korzysta z niego zdecydowana większość sklepów internetowych oraz firm z branży e–commerce.

Jakie są największe zalety geolokalizacji płatności?


Dostęp do informacji związanych z lokalizacją klientów przekłada się przede wszystkim na ułatwienie kwestii podatkowych. Jest to szczególnie istotne w przypadku, kiedy platforma sprzedażowa umożliwia zakup produktów lub usług w różnych krajach.

 

Obsługa narzędzia jest prosta i nie sprawia żadnych trudności. Firma, która pozyskuje dane, przekazuje przedsiębiorcy dostęp do specjalnego panelu administracyjnego. Tam, w każdym momencie, można sprawdzić informacje niezbędne do procesów sprzedażowych oraz marketingowych.

Czy geolokalizacja płatności ma jakieś wady?


Korzystanie z lokalizacji klientów jest narzędziem, które usprawnia prowadzenie własnego biznesu w różnych obszarach. Uzyskanie takich danych pozwala lepiej personalizować oferty, odpowiadając na konkretne potrzeby odbiorców. To wpływa między innymi na rozwój przedsiębiorstwa i zyski. Jest to więc wyłącznie korzyść dla firmy, która korzysta z tego rozwiązania.

 

 

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments