Firmowa strona internetowa stanowi bardzo ważny element każdej firmy i reprezentuje ją w sieci. Dlatego ważne jest, aby posiadać własną firmową stronę. Warto zapoznać się też z poniższymi wskazówkami, które sprawią, że strona będzie działała sprawnie, a dla odbiorców będzie bardziej atrakcyjna.
Domena i serwer
W pierwszej kolejności należy zastanowić się jaką domenę powinna posiadać budowana strona. Najlepiej, aby była związana ona z nazwą naszej działalności, usługami które oferujemy lub też słowem kluczowym pod którym chcielibyśmy, aby występowała. Po zakupie domeny musimy wybrać odpowiedni serwer na którym powinna zostać zamieszczona dana strona. Serwer powinien być na tyle sprawny, aby umożliwił bezustanne działanie naszego serwisu oraz efektywne jego wczytywanie.
Atrakcyjność
Strona internetowa ma przede wszystkim na celu przyciągnąć odbiorców, umożliwić im łatwe znalezienie danych kontaktowych firmy oraz zapoznać się z jej ofertą. Dlatego też przy projektowaniu szaty graficznej nie jest wskazane stosowanie zbyt dużej ilości kolorów czy też zdjęć. Kolorystyka strony oraz jej cały szkielet powinny zgrywać się z tematyką prowadzonej przez nas działalności. Pamiętać musimy o tym, że część stron internetowych zostaje wyłączona od razu po wejściu na stronę główną z uwagi na zniechęcające treści i wygląd strony. Dlatego tak ważne jest zadbanie o jej prezentację.
Responsywność
W dobie wszelako dostępnego internetu oraz coraz to bardziej rozwijającego się rynku urządzeń mobilnych należy również tą kwestie uwzględnić przy budowie firmowej strony internetowej, która powinna być w pełni dostosowana do tych urządzeń. Telefon jest w dzisiejszych czasach nieodzownym atrybutem człowieka. Nie rozstajemy się z nim i zabieramy go ze sobą zawsze i wszędzie. Również z myślą o tych użytkownikach powinniśmy zadbać o responsywność naszej strony internetowej, tym bardziej iż liczba tych użytkowników z roku na rok wzrasta. A czym jest responsywność? To nic innego jak automatyczne dostosowanie strony internetowej do wielkości ekranu urządzenia mobilnego. Na chwilę obecną również coraz to więcej wyszukiwarek wspiera strony, które umożliwiają łatwe uruchomienie ich na urządzeniach mobilnych poprzez zamieszczanie ich na wyższych pozycjach wyszukiwania.
Aktualizacja
Należy pamiętać o tym, aby nasza strona była na bieżąco modernizowana pod względem treści. Dobrze jest regularnie dodawać nowe treści czy też zaktualizować ofertę naszej firmy. Jeżeli zależy nam na pozyskaniu coraz większego grona odbiorców, a tym samym przyszłych klientów nie powinniśmy pozostawiać strony samej sobie.
Pozycjonowanie
Jednym z największych narzędzi umożliwiających nam pozyskanie ruchu na stronie są wyszukiwarki internetowe. Obecnie ponad 90% rynku wyszukiwarek zostało opanowane przez Google. Dlatego też należy pamiętać o nieustannym polepszaniu wyników doszukania się naszej strony internetowej. Jednym z podstawowych elementów jest jej aktualizacja poprzez dodawanie nowych treści. Należy również pamiętać, aby przy budowie strony zoptymalizować ją również pod wyszukiwarki, a także przestrzegać najnowszych wytycznych stosowanych przez roboty wyszukiwarek. Pozwoli to na lepsze pozycjonowanie, a w konsekwencji zwiększy szansę na znalezienie firmowej strony www przez potencjalnych klientów.
Kontakt z klientem
Każda osoba, która zagląda na nasza stronę internetową powinna w łatwy sposób otrzymać dane naszej firmy, informacje odnośnie prowadzonych przez nas usług, a także możliwość szybkiego kontaktu z naszą firmą. Kontakt możemy zapewnić poprzez dodanie numerów telefonów czy podanie adresów mailowych. Możliwe również jest zamieszczenie czatu na naszej stronie internetowej przez co klient będzie mógł z nami bezpośrednio porozmawiać lub formularza w którym będzie mógł zostawić swój numer telefonu za pomocą którego pracownik firmy będzie mógł się z nim skontaktować.
Podsumowanie
Jeżeli chcemy, aby nasza firmowa strona internetowa odniosła sukces wśród wielu konkurencyjnych stron powinniśmy zadbać o to, aby wszystkie te elementy stały się jej integralną częścią . Dobrze byłoby nie pomijać ich, a co najważniejsze nie iść drogą na skróty.