Założenie nowej działalności może być ogromnym wyzwaniem. Wiele osób nie wie, od czego zacząć. Sukces każdej firmy zależy w dużej mierze od wizerunku. Wspaniały projekt logo jest niezbędny, by zrobić dobre pierwsze wrażenie i nawiązać kontakt z grupą docelową. Zobacz, dlaczego warto zaprojektować dobrej jakości logo.


Dlaczego warto mieć proste logo?


Proste logo dla firmy sprawdzi się najlepiej. Wywoła trwałe wrażenie na grupie docelowej. Jest nie tylko łatwiejsze do przyswojenia i zrozumienia, ale też do zapamiętania. Warto pamiętać, że prosty projekt nie jest równoznaczny z uproszczonym modelem biznesowym lub komunikatem marki. Wręcz przeciwnie, świadczy o głębokiej świadomości celu logo i potrzebach klientów.


Popularne rodzaje projektów logo


Przygotowując logo firmy, powinieneś wziąć pod uwagę wiele czynników. Musi informować o tym:

  • co sprzedaje Twoja firma,
  • charakter działalności,
  • misja i wartości firmy.


Wybrane kolory i ogólny projekt mają trafiać do klientów na wielu poziomach. Zacznij od podstaw i poznaj cztery główne rodzaje projektów.


Słowny znak towarowy


Słowny znak towarowy cieszy się dużą popularnością. Opiera się na tekście, kroju pisma i unikalnych typograficznych metodach wyrażania tożsamości marki. Co ważne, nie ma tutaj żadnych elementów graficznych. Dlatego tekst jest często dosłowny. Taki projekt logo zawiera nazwę firmy, a czasem nawet to, czym się zajmuje.


Monogram (logo osobiste)


Podobnie jak znak słowny, logo zawiera tylko tekst. Zamiast całej nazwy firmy opiera się jednak na inicjałach reprezentujących markę. Litery mogą być prostymi monogramami lub anagramami. Należy jednak zachować ostrożność. Takie logo dla firmy najlepiej sprawdzi się w przypadku rozpoznawalnych marek.


Logo symboliczne


Wykorzystuje wyrazisty element graficzny, często abstrakcyjny. Podkreśla cechę produktu lub usługi. Symbol reprezentuje firmę przez skojarzenie. Taki projekt logo wzbudza emocje u odbiorców. Działa dobrze, jeśli potrzebujesz emblematu dla swojego produktu lub nazwa firmy jest długa, ogólna lub pozbawiona osobowości.


Ikoniczne formy graficzne


Łączy element graficzny ze słownym. Wspomniane elementy mogą być użyte razem lub osobno. Mogą być ze sobą połączone ściśle lub luźno. Skutecznie komunikuje zarówno to, co robi firma, jak i jej osobowość.


Warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy. Gwarantuje szybką realizację zlecenia. Zatrudnia doświadczonych i utalentowanych pracowników. Posiada szerokie grono zadowolonych klientów. Warto zapoznać się z portfolio firmy.


Jak powinna wyglądać profesjonalna ulotka?


Warto też zwrócić uwagę na projekt ulotki. Musi przyciągać uwagę odbiorców i rozbudzać ich ciekawość. Możesz zastosować różne elementy, takie jak odważny nagłówek, zdjęcia, kolor. Pamiętaj, że musi być czytelna. Nie pisz oferty białymi literami na czarnym tle. Wtedy nikt nie będzie chciał jej przeczytać.


Profesjonalny projekt ulotki utrzymuje zainteresowanie potencjalnych klientów. Kieruj się zasadą “mniej znaczy więcej”. Bądź autentyczny. Pisz tylko o tym, co wiesz i w co wierzysz.
Ulotka powinna też zachęcać do działania. Pamiętaj, by zawrzeć w projekcie ulotki numer telefonu lub informacje o tym, jak wziąć udział w promocji lub wydarzeniu.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj