impreza integracyjna

Platforma GameSwift (dawna StarTerra) podąża za trendami i zmienia model biznesowy

Rynek web3 gaming oparty o technologię blockchain rozwija się dynamicznie od 2020 roku a perspektywy są wyjątkowo optymistyczne. Biznesową szansę wyczuli już mainstreamowi przedstawiciele branży gamingowej, m.in. Epic Games. Teraz, do tego grona dołącza również GameSwift (dawniej StarTerra) ogłaszając swą nową, szeroką strategię. Zmiana technologii, nowa nazwa, własny blockchain oraz inny profil działalności ma być dopiero początkiem nowej drogi firmy.

Rozwój i zmiany są wpisane w DNA projektów opartych o blockchain. Zgodnie z tą dewizą, podjęliśmy kilka fundamentalnych decyzji, które modyfikują profil naszej działalności. Równocześnie nie jest to dla nas zmiana radykalna. Rozwijając grę StarHeroes zbudowaliśmy potężny know how w zakresie implementacji aspektów web3 do gamingu tradycyjnego. Dzięki temu poznaliśmy potrzeby studiów gamingowych i zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej tworząc dla nich kompleksowy ekosystem rozwiązujący ich problemy – wyjaśnia Wojciech Gruszka, Chief Executive Officer GameSwift.

Tylko w styczniu 2022 roku, inwestorzy przekazali nowym projektom GameFi 1 miliard dolarów. To kwota o 25% wyższa niż w całym 2021 roku. Jeszcze lepiej spojrzeć na te wartości w porównaniu rok do roku – o ile w 2021 roku inwestorzy VC przekazali projektom GameFi 874 miliony dolarów, to w 2022 roku (do lipca 2022 włącznie) jest to już kwota 2.4 miliarda dolarów co oznacza wzrost o 274%. Prawie połowa tych środków (48%) dotyczy rund seed. Jest to wskaźnik pokazujący, że potencjał rozwoju GameFi i metaverse jest naprawdę ogromny. Nie ulega wątpliwości, że GameFi zakończy ten rok z rekordową kwotą nowych inwestycji.

Zgodnie z trendem podąża GameSwift. Platforma, oprócz zmiany modelu biznesowego i skupieniu się na segmentach web3 gaming i metaverse, przechodzi rebranding (dawna nazwa StarTerra) oraz przenosi się z blockchainu Terra na własny chain oparty o technologię Polygon Edge. Ogłaszając tym samym strategiczne partnerstwo z Polygonem, dla którego ma pełnić rolę go-to-chain dla wszystkich projektów gamingowych na tym ekosystemie.

GameSwift to zdecentralizowany ekosystem web3 dedykowany społeczności graczy tradycyjnych oraz graczy web3, którego celem jest dostarczenie deweloperom i studiom gamingowym wszystkich narzędzi niezbędnych (SDK) do realizacji projektów w przestrzeni web3 opartej o blockchain. Dla graczy, platforma będzie unikatowym rozwiązaniem, które ma na celu sprawić, aby tradycyjny gracz nie odczuwał, że gra w grę na blockchain. W jaki sposób zamierzają to zrobić? Już w tym roku, GameSwift planuje zaimplementować narzędzie, które swym działaniem będzie umożliwiało logowanie do różnych gier i aplikacji przy użyciu jednego konta, zupełnie jak w przypadku korzystania z Google Account, Apple ID, Facebook’a i tym podobnych. Misją GameSwift, porównywanego do Steam’a na blockchainie jest zapewnienie projektom gamingowym łatwego i szybkiego procesu onboardingu na blockchain, tak, aby deweloperzy mogli w prosty i szybki sposób wprowadzać innowacje, w tym mechanizmy zdecentralizowanych finansów i NFT, czy też metaverse.

– Wielu deweloperów Terra, po migracji na Terra 2.0, skierowało się w stronę alternatywnych technologii. Jedną z nich jest Polygon (MATIC) – wyceniany na ponad 7 miliardów dolarów projekt tworzący rozwiązanie typu Layer 2 dla Ethereum, który stawia przede wszystkim na skalowalność – tłumaczy Wojciech Gruszka, Chief Executive Officer GameSwift. – My poszliśmy o krok dalej, decydując się na zbudowanie we współpracy z Polygonem naszego własnego chaina dedykowanego specjalnie gamingowi. Jest to rozwiązanie, które pozwoli zmaksymalizować również użyteczność naszego tokena, który jako główny token transakcyjny będzie beneficjentem rosnącej liczby gier i ich użytkowników.

StarTerra była pierwszym i największym launchpadem w ekosystemie Terra. Platforma zyskała popularność dzięki wprowadzeniu gamifikacji w procesie finansowania nowych projektów oraz wielu innowacji w zakresie crowdfundingu, np. systemu automatycznej alokacji, nagród dla najlepszych uczestników i innych elementów niespotykanych w tradycyjnych launchpadach.

Wielcy gracze, wielkie inwestycje

Najwięksi w branży również stawiają na Web3 Gaming. Epic Games przeznaczyło 2 miliardy dolarów na rozwój metaverse. Firma finansuje także deweloperów, którzy w ramach specjalnego ekosystemu opartego na silniku Unreal Engine mogą budować własne projekty. Z kolei marketplace Immutable X założył dedykowany fundusz o wartości 500 milionów dolarów, który wesprze rozwój gier web3 i projektów opartych o NFT. Podobną drogą podąża Venture Capital Andressen Horowitz dedykując budżet większy o 100 milionów dolarów.

Wśród fundatorów prym wiedzie wspomniany wyżej Epic Games z 2 miliardami dolarów pochodzącymi od Sony Group Corporation oraz KIRKBI. Pod względem liczby nowych projektów, pierwsze miejsce zajmuje spółka Animoca Brands z 52 inwestycjami w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Czym jest web3 gaming?

Web3 gaming to połączenie dwóch trendów – gamingu, czyli części globalnej branży rozrywkowej związanej z grami elektronicznymi oraz finansów zdecentralizowanych budowanych w oparciu o technologię blockchain (decentralized finance – DeFi). Zupełnie jak w przypadku DeFi, w web3 gamingu decyzyjność kierowana jest z dala od jakichkolwiek organów centralnych. To gracz, a nie studia gamingowe i wydawcy gier, staje się podmiotem wynagradzanym za swoje starania i tworzony przez siebie content.

Web3 gaming tworzy własne, wewnętrzne systemy finansowe oparte o tzw. tokeny i ich monetyzację, łącząc je z rozrywką opartą o gry. Innymi słowy web3 gaming to innowacyjna branża gier rozwijająca się w ramach segmentu blockchain, zdobywająca coraz większą popularność u szerszej publiczności.


Źródło: Remarkable Ones

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj