Kredyt hipoteczny a umowa zlecenie

Staranie się o kredyt hipoteczny w banku wcale nie jest takie proste, aby go uzyskać trzeba mieć odpowiednie zarobki, formę zatrudnienia, historię kredytową oraz odpowiadać dla banku pod wieloma innymi czynnikami. Wiadomo nie od dziś, że jedne formy zatrudnienia są bardziej preferowane przez banki niż inne. Jak to jest przy umowie zlecenie?

Kto jest dla banku najbardziej wiarygodny?
Dla banku najbardziej wiarygodnym kredytobiorcą jest osoba zatrudniona w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony, dużym plusem będzie tu także praca w administracji publicznej. Nieco gorzej oceniane są przez banki osoby na umowach o pracę na czas określony, a następnie osoby zatrudnione na umowach cywilno-prawnych, czyli umowie zlecenie oraz umowie o dzieło. Na szarym końcu są przedsiębiorcy, których banki oceniają najgorzej.
Umowy cywilno-prawne są w Polsce bardzo rozpowszechnione, a rząd próbuje już od jakiegoś czasu coś z tym procederem zatrudnienia zrobić. Na umowy zlecenie zatrudnia się wszędzie i jest to spory problem dzisiejszych pracowników. Często sądzi się, że osoba zatrudniona w oparciu o taką umowę nie ma szans na zakup własnego mieszkania poprzez kredyt hipoteczny, nie jest to jednak zgodne z prawdą.
Kredyt hipoteczny na umowie cywilno-prawnej – czy jest możliwy?
Praktycznie wszystkie banki oferują kredyty hipoteczne dla osób zatrudnionych na umowach zlecenie czy o dzieło. Oczywiście forma zatrudnienia a wysokość dochodów to dwie różne rzeczy, dlatego też osoby na umowach cywilno-prawnych muszą wykazać się odpowiednim dochodem netto, a ten bywa różny, gdyż freelancer pracujący na umowach o dzieło potrafi zarobić całkiem sporo, chociaż jego dochód w każdym miesiącu taki sam nie będzie.
Okres uzyskiwania dochodów oraz ciągłość zatrudnienia
Oprócz odpowiedniej wysokości dochodów istotna będzie także długość uzyskiwania dochodów na tego typu umowie. Ci co dopiero podpisali umowę zlecenie nie mogą liczyć na to, że bank zacznie ich finansować. Bank po prostu takiego stanu rzeczy nie uzna. Dlatego w każdym banku ustalony jest minimalny okres obowiązywania umowy i najkrótszym, chociaż nie najczęstszym jest trzymiesięczny okres osiągania dochodów z tytułu umowy zlecenia. Oczywiście nie warto takiego kredytu brać, gdyż krótki okres obowiązywania umowy powoduje, że warunki kredytu będą dużo gorsze. W innych bankach sprawa wygląda nieco lepiej i wystarczy, że z tytułu umowy zlecenie uzyskuje się dochody przez okres sześciu miesięcy. Najbardziej popularny jest jednak 12 miesięcy uzyskiwania dochodów w tenże sposób, a najdłuższy okres wynosi nawet 18 czy 24 miesiące.
Przy tego typu umowach banki w dużej mierze zwracają uwagę na ciągłość dochodów i zatrudnienia. Pozyskując dochody z przerwami nie licz na to, że bank odpowie pozytywnie na Twój wniosek kredytowy.
Niezbędne dokumenty
Dokumenty, które należy bankowi dostarczyć to kopia zeznania podatkowego PIT za poprzedni rok, kopie umów zlecenia lub o dzieło, kopie rachunków dochodów oraz oświadczenie o realnych kosztach realizacji umowy.
Jak widać kredyt hipoteczny dla klientów pracujących na umowach cywilno-prawnych jest jak najbardziej możliwy (sprawdź kredyty hipoteczne na: http://www.totalmoney.pl/kredyty_hipoteczne). Potrzebne jest jednak więcej formalności niż ma to miejsce przy umowach o pracę, bank w dużej mierze zwraca również uwagę na ciągłość zatrudnienia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj