Reklama drukowana – mimo rozwoju elektronicznych form marketingu – nadal cieszy się dużą popularnością. Co więcej, potrafi być bardziej skuteczna i jednocześnie tańsza niż spot reklamowy, radiowy czy baner internetowy. To forma, po którą mogą z powodzeniem sięgać i firmy nowo powstałe, i te o mocnej pozycji na rynku. Ważne jednak, by równolegle korzystać również z innych dróg dotarcia do klientów.     
 

 

Statystyki pokazują, że najczęściej wybieraną opcją reklamy drukowanej są ulotki. Konsumenci korzystają z nich z wielu powodów. Dla jednych czynnikiem decydującym jest stosunkowo niska cena, z kolei inni docenią fakt, że z ulotkami można dotrzeć dokładnie do tych osób, które faktycznie mają szansę zostać potencjalnymi klientami. Nie bez znaczenia jest również fakt, że proces druku tej formy reklamy jest dość szybki, często możliwy nawet od ręki. Ale koronnym argumentem przemawiającym za ulotkami jest to, że blisko 80% ankietowanych uznało, że jest to forma, na którą zwracają największą uwagę. Ulotki bowiem można obejrzeć w każdym momencie, poświęcając im dowolną ilość czasu.

Aby ulotka była skuteczna

Nie każda ulotka jest w stanie sprawić, że dana firma zwiększy swoją popularność w oczach konsumentów. Co decyduje o tym, że pewne ulotki odruchowo wyrzucamy do śmietnika, a inne faktycznie przykuwają naszą uwagę? Odpowiedź kryje się zarówno w formie, jak i w treści ulotki. Jeśli ta odznacza się dobrym papierem, wysokiej jakości drukiem, a do tego ciekawym pomysłem graficznym, wówczas jest to niemal pewne, że odbiorca zechce się jej przyjrzeć. A jeśli do tego wszystkiego znajdzie on w treści coś intrygującego, coś co sprawi, że oferta danej marki faktycznie okaże się godna uwagi i lepsza niż u konkurencji, wówczas jest to niemal pewne, że jeśli nie od razu, to za jakiś czas z pewnością postanowi skorzystać z okazji.

Jak stworzyć skuteczny projekt ulotki?

Jaka jest recepta na udany projekt graficzny ulotki? Trudno o jednoznaczną odpowiedź, bo przecież ile osób – a w zasadzie grup społecznych – tyle preferencji. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, kto ma być wzorcowym odbiorcą oferty oraz do jakiej branży zalicza się reklamowana firma. Jeśli ma to być ulotka zakładu pogrzebowego, lepiej powstrzymać się od żartobliwego charakteru, stawiając na informacyjną stronę przekazu. Niemniej częściej to właśnie błyskotliwy i z dozą humoru koncept jest w stanie przynieść najlepsze efekty.

Zanim przejdziemy do tworzenia projektu ulotki, pomyślmy, kto będzie jej odbiorcą… i wczujmy się w tę rolę. Zastanówmy się, co by było w stanie zainteresować nas, będąc seniorem, uczennicą szkoły, miłośniczką mody czy osobą poszukującą nowych okularów korekcyjnych. Pamiętajmy o tym, że prostota i czysto informacyjny charakter w większości przypadków nie jest skuteczny. Liczy się pomysłowość, oryginalność, ciekawa grafika, która już na pierwszy rzut oka sugeruje, z jaką branżą mamy do czynienia, a także pomysłowy tekst. Warto pomyśleć także nad oryginalną formą ulotki – np. nad ulotkami składanymi, które jednocześnie pozwolą umieścić więcej treści.

Tworzenie ulotki powinno być zabawą i dążeniem do tego, by wyróżnić się spośród dziesiątek innych reklam trafiających w ręce przechodniów.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości drukarni advertart.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj