Po raz kolejny smart wywraca świat dwóch i czterech kółek do góry nogami. Najnowszy model for-us mierzy się z zupełnie nowym wyzwaniem i udowadnia, jak powinien wyglądać miejski pikap XXI wieku – samochód dla młodych ciałem i duchem, dla świadomych ekologicznie i dla tych, którzy pragną maksimum przestrzeni na minimum powierzchni. 

Po raz kolejny smart wywraca świat dwóch i czterech kółek do góry nogami. Najnowszy model for-us mierzy się z zupełnie nowym wyzwaniem i udowadnia, jak powinien wyglądać miejski pikap XXI wieku – samochód dla młodych ciałem i duchem, dla świadomych ekologicznie i dla tych, którzy pragną maksimum przestrzeni na minimum powierzchni. 
 
 
Niewielkie wymiary (długość/szerokość/wysokość: 3547/1506/1701 mm) sprawiają, że smart for-us mógłby pozostać niezauważony na platformie pełnowymiarowego pikapa. A i pod jego karoserią znajdzie się coś wyjątkowego. Nowy model jest zwinny i… bezemisyjny – porusza się bowiem za pomocą elektrycznego silnika o mocy 55 kW. 
 
– W smarcie kochamy pikapy – muszą być tylko małe na zewnątrz, duże wewnątrz, bezpieczne i wygodne. A ze smartem for-us nie potrzebujemy  już stacji benzynowych! – mówi dr Annette Winkler, szefowa smarta.
 
Zupełnie jak car2go – zakończona globalnym sukcesem inicjatywa wspólnego korzystania z samochodów dla większej elastyczności w ruchu miejskim – smarta for-us stworzono w duchu nowoczesnej mobilności. Za komfortową kabiną, mieszczącą dwie osoby, czeka przestrzeń bagażowa na dwa smarty ebike. 
 
Dzięki stacji dokującej na platformie ładunkowej, baterie ebikeów są ciągle ładowane, a ich użytkownicy mogą osiągnąć cele niedostępne dla samochodów – na przykład w strefie ograniczonego ruchu. Warto podkreślić, że hybrydowe ebikei mogą poruszać się zarówno o sile ludzkich mięśni, jak i z wykorzystaniem 250-watowego motoru elektrycznego; zależnie od trybu jazdy, energia zgromadzona w baterii wystarczy do pokonania nawet 100 km.
 
Design: stylowe i solidne opakowanie z ekstremalnie krótkimi zwisami
Image smarta for-us igra z wizerunkiem tradycyjnego pikapa. Wypukłe, zmysłowo ukształtowane linie nadwozia kontrastują z elementami ochronnymi. Rozstaw osi 2480 mm (dłuższy o 613 mm w porównaniu do seryjnie produkowanego smarta fortwo) i poszerzony o 50 mm rozstaw kół podkreślają solidny, pewny siebie wizerunek, a ekstremalnie krótkie zwisy nadają całości zwartą formę. 
 
Tylna burta jest odchylana elektrycznie; po jej otwarciu platforma wysuwa się, ułatwiając załadunek, a próg znajduje się na wysokości zaledwie 90 cm. For-us porusza się na 18-calowych obręczach z oponami Michelin 235/55 R18, wyposażonych w pomysłowe, rozkładane mocowania, służące do zwolnienia nakrętek kół. 
 
 
Nieskomplikowane i funkcjonalne – dwuosobowe wnętrze modelu for-us reprezentuje cechy typowe dla smarta. Fotele pokrywa żółta tkanina, a lśniące powierzchnie łączą się z elementami ze szczotkowanego aluminium i aerodynamicznie stylizowanymi otworami wentylacyjnymi. Konwencjonalne lusterko wsteczne zastąpił smartfon, znak czasów. Kierowca może obserwować sytuację za pojazdem dzięki zintegrowanej kamerze. 
 
Napęd elektryczny: bezemisyjna przyjemność z jazdy
 
Elektryczny układ napędowy smarta for-us wykorzystuje innowacyjną koncepcję zastosowaną w modelu fortwo, którego premiera odbędzie się już wiosną br. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 55 kW i momencie obrotowym 130 Nm miejski pikap jest zwinny i z łatwością wyprzedza inne pojazdy. Prędkość maksymalna wynosi 120 km/h, a pojemność litowo-jonowych baterii – 17,6 kWh. Pełne ładowanie z domowego gniazdka zajmuje maksymalnie osiem godzin.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj