Renault podium na torze Spa zawdzięcza w dużej części wprowadzeniu F-kanału. System przepływu powietrza spisuje się nieźle na torach z długimi prostymi, ale na Monzie nie koniecznie musi być tak samo efektywny. Zespół Roberta Kubicy jeszcze nie zdecydował, czy zastosuje F-kanał na Monzie. Efekt (wprowadzenia F-kanału) nie będzie tak silny na Monzie, ponieważ samochód jedzie z mniejszą przyczepnością. Musimy zobaczyć, jakie zespoły zamierzają tego użyć i wtedy sami sprawdzimy,
Renault podium na torze Spa zawdzięcza w dużej części wprowadzeniu F-kanału. System przepływu powietrza spisuje się nieźle na torach z długimi prostymi, ale na Monzie nie koniecznie musi być tak samo efektywny. Zespół Roberta Kubicy jeszcze nie zdecydował, czy zastosuje F-kanał na Monzie.
– Efekt (wprowadzenia F-kanału) nie będzie tak silny na Monzie, ponieważ samochód jedzie z mniejszą przyczepnością. Musimy zobaczyć, jakie zespoły zamierzają tego użyć i wtedy sami sprawdzimy, czy też tak zrobimy – powiedział Robert Kubica, który chce być ostrożny w przedwyścigowych przewidywaniach. Jego zdaniem włoski tor może sprawić kilka niespodzianek.
– Ale jeśli samochód będzie się tak dobrze spisywać jak w Spa, nie widzę powodu, dla którego nie będziemy konkurencyjni – tłumaczy.
Większość sił na 2011 rok
– W tym momencie sezonu większość rozważnych zespołów większość czasu spędzi przy pracy nad nowym autem. My nie jesteśmy wyjątkiem. Ale mamy w planie jeszcze kilka ulepszeń przed zakończeniem sezonu. Trzeba jednak podkreślił, że nie będą one aż tak znaczące, jak te, które wprowadzaliśmy wcześniej – wyjaśnił dyrektor techniczny Renault James Allison.
Weekend na torze Monza w dniach 10-12 września.
Zobacz także:
– F1 chce wrócić do rozwiązań sprzed 30 lat
– Obaj kierowcy mogą odejść z Renault
– Renault chce odkupić udziały?!