Czy na torze F1 obowiązuje godzina policyjna? Co można, a co jest całkowicie zakazane? Próbujemy wyjaśnić Wam to w możliwie najbardziej zrozumiały sposób. Sezon Formuły 1 tuż tuż, więc warto wiedzieć, czym to się je… Poniżej znajdziecie zmiany w regulaminie na sezon 2011 – zarówno te najważniejsze, jak i kilka mniej istotnych. W związku z decyzją firmy Bridgestone o wycofaniu sie z mistrzostw świata F1, nowym (i jedynym) dostawcą gum dla wszystkich zespołów został
Czy na torze F1 obowiązuje godzina policyjna? Co można, a co jest całkowicie zakazane? Próbujemy wyjaśnić Wam to w możliwie najbardziej zrozumiały sposób. Sezon Formuły 1 tuż tuż, więc warto wiedzieć, czym to się je… Poniżej znajdziecie zmiany w regulaminie na sezon 2011 – zarówno te najważniejsze, jak i kilka mniej istotnych.
Opony
Uuuu, to chyba najbardziej skomplikowany punkt regulaminu, wiec idzie na pierwszy ogień…
W związku z decyzją firmy Bridgestone o wycofaniu sie z mistrzostw świata F1, nowym (i jedynym) dostawcą gum dla wszystkich zespołów został koncern Pirelli. Dla Włochów to pierwszy raz od 1991 roku, a zatem wracają na tory F1 po 20 latach banicji. Pirelli zostało oficjalnym dostawcą opon na trzy kolejne sezony.
W sezonie 2011 każdy z kierowców podczas wyścigowego weekendu będzie miał do dyspozycji 11 zestawów opon (wcześniej 14), 3 na pierwsze dwa treningi i 8 na całą resztę zawodów. Nie do końca jest to jednak takie proste, bo po zakończeniu sesji P1 i P2, każdorazowo będzie musiał oddać jeden z 3 zestawów. Jakby tego było mało, tuż przed kwalifikacjami kierowca będzie zmuszony do pozbycia się po jednym zestawie opon z każdej specyfikacji.
W czasie wyścigu (suchego) każdy z kierowców ma obowiązek skorzystać z dwóch różnych mieszanek. Jeśli tego nie uczyni, zostanie zdyskwalifikowany. Jednak jeśli nie zdąży zmienić opon a wyścig zostanie przerwany przed czasem, do wyniku kierowcy dodanych zostanie 30 sekund.
TAK: Niektórzy twierdzą, ze to loteria, inni uważają, że element taktyki. Trzeba się mocno nagłowić, żeby trafić z doborem odpowiednich opon. Trochę w tym hazardu, trochę wyrafinowanej kalkulacji. Dla mnie OK., im więcej czynników, tym większa szansa na wyrównana rywalizację.
NIE: Dla przeciętnego oglądacza mocno skomplikowane. Polecam nie zawracać sobie tym głowy.