Nowy Golf siódmej generacji miał swoją polską premierę prasową 15 października 2012 roku. Miejsce, w którym został przedstawiony to urokliwie położony nad rzeką Narew w podwarszawskim Serocku Hotel Narvik. Ten nowoczesny obiekt, który w harmonijny sposób wtapia się w otaczającą go przyrodę stał się idealnym miejscem do zaprezentowania naszpikowanego zaawansowaną technologią nowego modelu Volkswagena. Jeden z najpopularniejszych samochodów w dziejach motoryzacji produkowany jest nieprzerwanie od 1974 roku, a ilość sprzedanych do dzisiaj egzemplarzy przekracza 29 milionów. Uczestnicy prezentacji mieli okazję zapoznać się z historią modelu i odbyć jazdy testowe pojazdami wszystkich siedmiu jego generacji.

Nowy Golf siódmej generacji miał swoją polską premierę prasową 15 października 2012 roku. Miejsce, w którym został przedstawiony to urokliwie położony nad rzeką Narew w podwarszawskim Serocku Hotel Narvik. Ten nowoczesny obiekt, który w harmonijny sposób wtapia się w otaczającą go przyrodę stał się idealnym miejscem do zaprezentowania naszpikowanego zaawansowaną technologią nowego modelu Volkswagena. Jeden z najpopularniejszych samochodów w dziejach motoryzacji produkowany jest nieprzerwanie od 1974 roku, a ilość sprzedanych do dzisiaj egzemplarzy przekracza 29 milionów. Uczestnicy prezentacji mieli okazję zapoznać się z historią modelu i odbyć jazdy testowe pojazdami wszystkich siedmiu jego generacji.
        
        

Ciągłość stylistyczna zachowana we wszystkich kolejnych odmianach Golfa to jego główna zaleta. Takie podejście do konstruowania następujących po sobie generacji dało niemieckiemu producentowi możliwość tworzenia auta niepowtarzalnego i jednocześnie ponadczasowego. Kontynuacja wizerunku przy zmianie proporcji nadwozia nowego Golfa VII spowodowała, że jest on jeszcze bardziej niepowtarzalny. Wiele osób może zarzucić, że nie jest to nowy model a jedynie wersja po faceliftingu, co nie jest prawdą. Auto zostało na nowo skonstruowane a nad pracami projektowymi czuwali Walter de Silva i Klaus Bischoff. Różnice w proporcjach w porównaniu z poprzednikiem to przede wszystkim przesunięte do przodu koła przednie, przez co pokrywa komory silnika wizualnie się wydłużyła a kabina przesunęła ku tyłowi. Zastosowana do budowy nowa platforma podłogowa MQB pozwoliła na zastosowanie zaawansowanych technologii oraz bardzo dużą redukcję masy blisko o 100 kg w porównaniu z poprzednikiem.
               
        

Golf siódmej generacji to nie tylko nowa platforma ale również bardzo oszczędne i ekologiczne nowe jednostki napędowe. Wszystkie silniki benzynowe posiadają cztery zawory na cylinder, bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie (TSI). Układ zasilania wzbogacony został w przyszłościową technologię ACT – system aktywnego zarządzania pracą cylindrów. Charakteryzują się one mocami od 85 do 140 KM. Natomiast jednostki wysokoprężne to turbodoładowane czterocylindrowe silniki z czterema zaworami na cylinder o mocy 105 i 150 KM. Zastosowanie technologii BlueMotion pozwoliło na znaczącą redukcję zużycia paliwa. Jak podaje producent średnie zapotrzebowanie na paliwo dla silnika 1.6 TDI 105KM wynosi 3,8 l/100km a emisja, CO2 kształtuje się na poziomie 99g/km.
        
        

W nowym Golfie znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań zastosowanych po raz pierwszy w pojazdach tej klasy. Pojazd wyposażony został seryjnie w hamulec wielokolizyjny. System ten ma za zadanie ograniczyć skutki kolizji drogowych w przypadku dalszego przemieszczania się pojazdu po pierwszym uderzeniu. Automatycznie przyhamowuje on pojazd w chwili wykrycia pierwszej kolizji, aby ograniczyć energię kinetyczną i jednocześnie zminimalizować skutki zdarzenia drogowego. Nowy model Volkswagena jest wręcz naszpikowany nowymi technologiami oraz systemami zaadoptowanymi z wyższych klas. W skład nich mogą wchodzić przykładowo: aktywny Tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu „Line Assist”, progresywny układ kierowniczy, elektryczny hamulec postojowy czy też funkcja awaryjnego hamowania. Nowa platforma podłogowa zaowocowała większym rozstawem osi, co w sposób bezpośredni przełożyło się na zwiększenie przestrzeni wewnątrz pojazdu. Przestrzeń ładunkowa poprzez obniżenie podłogi wzrosła o blisko 30 litrów w porównaniu z poprzednikiem i wynosi teraz 380 litrów. We wnętrzu jeszcze bardziej poprawiona została ergonomia, a elementem przykuwający wzrok jest bez wątpienia pierwszy w Volkswagenie ekran dotykowy z czujnikiem zbliżeniowym. W zależności od zakresu kompletacji wyposażenia zmienia się wielkość ekranu o przekątnej 5, 5,8 lub 8 cali.
        
        

Z pewnością nowoczesny design oraz zaawansowane technologie poprawiające zarówno bezpieczeństwo jak i komfort prowadzenia nowego modelu są jego atutem. Golf siódmej generacji dostępny jest w trzech zakresach kompletacji wyposażenia. Mimo że podstawowy ich zakres został rozszerzony to wersje otrzymały tradycyjne dla Volkswagena nazwy: Trendline, Comforline oraz Highline. Samochód kusi ceną, ta została skalkulowana poniżej cen jego poprzednika i przykładowo wyjściowy model w wersji trzydrzwiowej napędzany silnikiem 1.2 85KM kosztuje 59.990 zł. Pierwsi klienci mogli składać zamówienia u polskich dealerów już w połowie września, czyli blisko miesiąc przed oficjalną polską premierą. Podsumowując nowa generacja Volkswagena Golfa to pojazd bardziej bezpieczny, przestronny, lżejszy oraz bardziej komfortowy. To najważniejszy model w ofercie niemieckiej marki i prawdopodobnie pojazd z góry skazany na sukces.

Tekst: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Zdjęcia: Robert Kulczyk

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj