Wyniki 2. edycji badania Antal International dotyczącego najbardziej pożądanych pracodawców pokazują, że specjaliści i menedżerowie wciąż wskazują zatrudnienie w korporacjach lub firmach międzynarodowych jako najbardziej atrakcyjne. Dla pracowników tego szczebla ważne są przede wszystkim wielkość i prestiż firmy oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna. Wiedzę o firmie zdobywają z biuletynów informacyjnych firm i od znajomych pracujących w danym przedsiębiorstwie. Coraz bardziej atrakcyjna staje się też praca w centrach finansowo-księgowych.

Wyniki 2. edycji badania Antal International dotyczącego najbardziej pożądanych pracodawców pokazują, że specjaliści i menedżerowie wciąż wskazują zatrudnienie w korporacjach lub firmach międzynarodowych jako najbardziej atrakcyjne. Dla pracowników tego szczebla ważne są przede wszystkim wielkość i prestiż firmy oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna. Wiedzę o firmie zdobywają z biuletynów informacyjnych firm i od znajomych pracujących w danym przedsiębiorstwie. Coraz bardziej atrakcyjna staje się też praca w centrach finansowo-księgowych.

„Centra finansowo-księgowe stają się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem pracy dla specjalistów
i menedżerów. Jako najbardziej pożądani pracodawcy wybierane są przede wszystkim centra, które dopiero od niedawna istnieją na polskim rynku. Pracownicy liczą, że nowo powstałe centra będą w stanie zaoferować im stanowiska obejmujące szerszy zakres obowiązków, większą odpowiedzialność oraz decyzyjność. Mają też nadzieję, że to przełoży się na wyższe wynagrodzenie i bardziej atrakcyjne benefity.” – komentuje Monika Dymkowska, Team Leader Antal International, specjalizująca się w rekrutacji do centrów finansowo-księgowych.

Dla ponad połowy specjalistów i menedżerów objętych badaniem powodem, dla którego chcieliby podjąć zatrudnienie w danej firmie jest jej wielkość i prestiż (58%) oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna (50%). „W chwili obecnej, kiedy wiele banków przechodzi zmiany właścicielskie, a branża jeszcze nie do końca otrząsnęła się ze spowolnienia gospodarczego, kandydaci sceptycznie podchodzą do możliwości zmiany zatrudnienia. Z moich obserwacji wynika, że jeśli jednak rozważają taką możliwość, podstawowe znaczenie dla nich ma ustablizowana pozycja danego banku na rynku, jego wielkość i prestiż oraz brak gwałtownych zmian w strukturze właścicielskiej firmy. Tę tendencję potwierdzają wyniki 2. edycji badania Antal International Najbardziej pożądani pracodawcy 2011 w opinii specjalistów i menedżerów.” – zauważa Daria Wancicka, Antal International, menedżer zespołu rekrutującego specjalistów i menedżerów w obszarze bankowości.

Wynagrodzenie i benefity są  również bardzo ważnym (42% wskazań w badaniu Antal International) czynnikiem skłaniającym kandydata do chęci pracy w danej firmie. „Podczas wyboru pracodawcy kluczowe znaczenie ma również polityka personalna prowadzona przez firmę. Dla kandydatów coraz ważniejszy staje się work life balance, którego osiągnięcie pracodawca może ułatwić oferując takie rozwiązania, jak na przykład możliwość pracy w domu. Istotne są również oferowane przez firmę szkolenia pozwalające pogłębić kwalifikacje, a także zapewnienie szerokiej gamy narzędzi rozwoju w strukturach firmy – przykładowo poprzez możliwość poznania firmy poprzez pracę w różnych działach banku.” – dodaje Daria Wancicka, Antal International, menedżer zespołu rekrutującego specjalistów i menedżerów w obszarze bankowości.

Możliwości awansu i rozwoju oferowane przez pracodawcę są powodem wyboru danej firmy dla 39% respondentów, a szkolenia – dla 21%. Niejednokrotnie najbardziej pożądani pracodawcy finansują wybranym pracownikom studia MBA oraz oferują możliwość uczestnictwa w dodatkowych szkoleniach specjalistycznych i językowych czy indywidualnych treningach doskonalenia umiejętności.

Co firmy mogą zrobić, aby cieszyć się dobrą opinią i być pożądanym pracodawcą? Niezwykle ważne jest dbanie o wizerunek firmy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Przy tworzeniu wizerunku firmy największe pole do popisu mają dział HR i dział marketingu. Współpracując ściśle z zarządem te dwa piony powinny ustalić, jakie wartości są dla firmy najważniejsze i w jaki sposób firma planuje je realizować oraz zadbać o prawidłową komunikację swoich działań. Najczęściej wiedzę o firmach specjaliści i menedżerowie czerpią z biuletynów informacyjnych firmy (49%). Warto więc zadbać, aby przekaz był jasny i merytoryczny. Bardzo ważnym źródłem informacji są także znajomi respondentów pracujący w danej firmie (35%). „Centra finansowo-księgowe jako podmioty stosunkowo nowe na polskim rynku szczególnie powinny dbać o jasną i przejrzystą komunikację, która umożliwi potencjalnym kandydatom poznanie oferowanych warunków pracy i świadomą decyzję o zatrudnieniu.” – zauważa Monika Dymkowska, Team Leader, Antal International, specjalizująca się w rekrutacji do centrów finansowo-księgowych.

Dla 23% specjalistów i menedżerów znacząca jest również opinia i informacje o firmie uzyskane od znajomych nie pracujących w danej firmie, a 29% czerpie wiedzę o przedsiębiorstwie na coraz popularniejszych w Polsce targach pracy. Mniej informacji według respondentów dostarcza Internet (4%) i media (3%).

Więcej informacji oraz klasyfikacja ogólnopolska na

www.antal.pl

w zakładce Nasza Wiedza

Metodologia badania

Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów przeprowadzone było dwutorowo. Badania CATI oraz CAWI realizowane były w terminie 30.06-20.07.2011. W badaniu udział wzięło 1974 respondentów z Polski.

Pytania:
1.    W jakiej firmie chciałby Pan/ chciałaby Pani pracować, gdyby miał Pan/ miała Pani wybór?
2.    W ramach jakiej branży działa ta firma?
•    Bankowość i Finanse
•    Energetyka
•    FMCG
•    Handel
•    IT i Telekomunikacja
•    Media i Marketing
•    Motoryzacja
•    Nieruchomości i Branża Budowlana
•    Opieka Zdrowotna i Farmacja
•    Produkcja Przemysłowa
•    Transport, Spedycja i Logistyka
•    Usługi
3.    W jakim regionie Polski znajduje się ta firma?
•    Centralny (łódzkie, mazowieckie)
•    Południowo-Zachodni (dolnośląskie, opolskie)
•    Północno-Zachodni (wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie)
•    Północny (kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie)
•    Wschodni (lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, podlaskie)
4.    Dlaczego chciałby Pan/ chciałaby Pani pracować w tej właśnie firmie?
•    Możliwości awansu i rozwoju
•    Styl zarządzania i kultura organizacyjna
•    Szkolenia
•    Wielkość i prestiż firmy
•    Wynagrodzenia i benefity
5.    Skąd pochodzi Pana/i wiedza o wybranej firmie?
•    Biuletyny informacyjne firmy
•    Internet
•    Media
•    Targi Pracy
•    Znajomi, pracujący w tej firmie
•    Znajomi, nie pracujący w tej firmie
•    Z innych źródeł

Antal International

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj