W życiu każdego faceta przychodzi czas, kiedy musi zasadzić drzewko, wybudować dom i spłodzić potomstwo. A wtedy sportowe ambicje i marzenia z dziecięcych lat o sportowym aucie musi odłożyć na później, bo teraz najważniejsza jest przestronność i wygoda podróżowania. Te warunki spełnia Citroen C4 Picasso.C4 Picasso dostępne jest w salonach od ponad 5 lat. Auto zbudowano na płycie podłogowej kompaktowego C4 i wytwarzane jest w hiszpańskiej fabryce marki.

W życiu każdego faceta przychodzi czas, kiedy musi zasadzić drzewko, wybudować dom i spłodzić potomstwo. A wtedy sportowe ambicje i marzenia z dziecięcych lat o sportowym aucie musi odłożyć na później, bo teraz najważniejsza jest przestronność i wygoda podróżowania. Te warunki spełnia Citroen C4 Picasso.

Od 2006

C4 Picasso dostępne jest w salonach od ponad 5 lat. Auto zbudowano na płycie podłogowej kompaktowego C4 i wytwarzane jest w hiszpańskiej fabryce marki. Samochód dostępny jest w dwóch odmianach nadwoziowych jako 5 i 7-miejscowy (Grand) minivan. Klient do wyboru ma cztery silniki, dwa benzynowe oraz dwa wysokoprężne.

Black Top

Na początku tego roku C4 Picasso przeszło delikatny face-lifting polegający na dodaniu w przednim pasie zderzaka diodowych świateł do jazdy dziennej. Poza tym nadwozie praktycznie się nie zmieniło. Nadal nawiązuje do swojej poprzedniczki, czyli Xsary Picasso. Posiada zaokrągloną stylistykę, co w szczególności podoba się paniom. Dodatkowym atutem prezentowanego modelu jest piękny odcień czerwonego nadwozia połączony z czarnym dachem (opcja Black Top).

Bez zmian

Deska rozdzielcza C4 Picasso, jak zdążyliśmy się przez te pięć lat przyzwyczaić, zawiera wszystko, co najpotrzebniejsze. Elektroniczny prędkościomierz, obrotomierz i wielofunkcyjny wyświetlacz obsługujący radio i nawigację To wszystko znajduję się centralnie umieszczone „pod daszkiem”. Poniżej usytuowano przycisk, elektronicznego hamulca ręcznego. Najniżej schowano radio CD/MP3, natomiast panele klimatyzacji znajdują się pod bocznymi nawiewami przy przednich drzwiach. Bardzo ciekawe rozwiązanie ułatwiające obsługę pasażerom. Nowoczesna kierownica, której środek jest nieruchomy, jest ważnym elementem dla bezpieczeństwa kierowcy. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jej środkowej części, umieszczono przyciski obsługujące praktycznie wszystkie funkcje w samochodzie, ale niestety francuska marka powoli wycofuje się z tego ciekawego patentu.

Wnętrze C4 Picasso oferuje niesamowicie dużo przestrzeni. Do naszej dyspozycji mamy pięć pełnowymiarowych, oddzielnych foteli, które zapewnią nam komfort nawet w dalekiej podróży. Miejsca nad głowami oraz na nogi jest tyle, że przestrzeni nie zabraknie nikomu.

Zaglądając do bagażnika, zauważamy płaską podłogę i niski próg załadunkowy. A największym jego plusem jest 500-litrowa pojemność. Dzięki niej bez problemu zapakujemy nie tylko wózek, ale i inne potrzebne walizki.

Nie musimy rezygnować z osiągów

Mimo typowo rodzinnego charakteru auta, kierowca nie musi rezygnować z niezłych osiągów. Zapewnia nam to dwulitrowy, wysokoprężny silnik Common Rail o mocy 150 KM. Jest to minimalnie zmodyfikowana jednostka, którą bardzo dobrze poznaliśmy w innych modelach francuskiego koncernu poprzednio dysponująca mocą 136 KM. Pierwsza setka osiągana jest po 10 sekundach i maksymalnie możemy rozpędzić się do około 195 km/h.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Jej przełożenia są stosunkowo krótkie, ale bardzo dobrze sprawdzają się podczas jazdy Citroenem C4 Picasso. Dodatkowym plusem jest precyzyjnie chodzący lewarek skrzyni biegów.

Elastyczność jest bardzo dobra, a zapewnia nam to moment obrotowy, który wynosi 340 Nm i uzyskiwany jest dokładnie przy 2000 obr./min. C4 Picasso bez protestu przyśpiesza, niezależnie z jaką w danej chwili podróżujemy, aż do uzyskania prędkości maksymalnej.

Układ kierowniczy zapewnia pewne i bezpieczne panowanie nad autem w różnych sytuacjach. Od niepamiętnych czasów francuskie auta słyną z super komfortowych i zapewniających wygodne podróżowanie zawieszeń. Nic w tej kwestii się nie zmieniło! Auto po prostu płynie po drodze nie dając do odczuwania przy tym jakichkolwiek nierówności.

Rzadki gość na stacji

W mieście Citroen zużywa w granicach 8 litrów oleju napędowego. Na trasie jest jeszcze lepiej i odpowiednio spada do 5,8 litrów. Natomiast podczas całotygodniowego testu średnie spalanie wyniosło 6,9 litra na każde sto kilometrów.

Uniwersalny

Citroen C4 Picasso jest godnymi polecenia samochodem dla rodziny. Zapewnia komfortowe, wygodne podróżowanie i niesamowicie przestronne wnętrze. Dodatkowym atutem prezentowanego dziś auta jest ekonomiczny i dynamiczny silnik wysokoprężny, który zapewnia bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym apetycie na paliwo.

Plusy
Przestronność
Ciekawa stylistyka
Dynamiczny i oszczędny silnik
Bogate wyposażenie
Jakość wykonania

Minusy
Czasem zbyt miękkie zawieszenie

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1997 ccm Common Rail (turbodiesel)
Moc: 150 KM przy 3750 obr./min
Moment obr.: 340 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9,9 sek.
Vmaks: 195 km/h
Zużycie paliwa: 7,3/4,8/5,7 (8,0/5,8/6,9 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 60 litrów
Wymiary: 4470/1830/1680 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1610 kg
Ładowność: 445 kg
Pojemność bagażnika: 500/(1734) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2 : 149 g/km
Gwarancja mechaniczna: 2 lata
Okresy międzyprzeglądowe co: według wskazań komputera
Opony: 215/50 R17

Wyposażenie: wersja Exclusive Black Top

Cena: 108 200 zł (wersja Exclusive) 116 200 zł (wersja testowana)


Tekst i zdjęcia – Artur Ławnik

Artykuł pochodzi ze strony www.autotesty.com.pl

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj