Specjalna edycja Chevroleta Camaro kabriolet będzie służyć jako oficjalny samochód prowadzący wyścigi Indianapolis 500 w 2011 roku. Samochód bezpieczeństwa odznacza się białym lakierem nadwozia o nazwie Summit White, podkreślonym pomarańczowymi pasami i elementami graficznymi na drzwiach. Wnętrze wykończono pomarańczową skórą, która obejmuje m.in. zagłówki foteli przednich z wytłoczonym logo Indy 500, białe panele drzwi oraz wykończenia panelu instrumentów, na
Specjalna edycja Chevroleta Camaro kabriolet będzie służyć jako oficjalny samochód prowadzący wyścigi Indianapolis 500 w 2011 roku.
Samochód bezpieczeństwa odznacza się białym lakierem nadwozia o nazwie Summit White, podkreślonym pomarańczowymi pasami i elementami graficznymi na drzwiach. Wnętrze wykończono pomarańczową skórą, która obejmuje m.in. zagłówki foteli przednich z wytłoczonym logo Indy 500, białe panele drzwi oraz wykończenia panelu instrumentów, na którym widoczne są przedłużenia pomarańczowych pasów zastosowanych na nadwoziu. Kolorystyka zbliżona jest do designu wykorzystanego w modelu Camaro Indy Pace Car 1969, którego repliki stały się jednymi z najbardziej popularnych modeli Camaro w świecie kolekcjonerskim.
Camaro zostało ponadto wyposażone w 400-konny silnik V-8 i sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz dwudziestocalowe, polerowane obręcze kół z aluminium i sportowe opony. W samochodzie zastosowano również pakiet RS, który obejmuje reflektory przednie HID oraz zmienione światła tylne.
Pierwszym Chevroletem wybranym na „pace car” wyścigu Indianapolis 500 był Fleetmaster Six z 1948 roku. Marka wprowadzała stawkę samochodów do boju częściej niż jakikolwiek inny producent.
Marcin Skrzyński
Moto Target