Końcowe wrażenie

Wiele osób uważa, iż kluczową rolę odgrywa pierwsze wrażenie. Jak najbardziej mają rację. Jednakże istnieje również pewna kwestia o której się tak naprawdę nie mówi, gdyż najprawdopodobniej ludzie nie zdają sobie sprawy z powagi sytuacji.

Otóż oprócz przysłowiowego pierwszego wrażanie istnieje również końcowe wrażenie, które tak naprawdę również jest bardzo istotne. Dajmy na to, iż byliśmy na rozmowie kwalifikacyjnej, czy też na innym ważnym dla nas spotkaniu. Najpierw pokazaliśmy się z jak najlepszej strony, lecz niestety na końcu naszego spotkania wyniknął jednej negatywny aspekt z naszej strony. Tak więc zastanówmy się czy nasz rozmówca będzie pamiętał to w jaki sposób na samym początku z nim rozmawialiśmy? Czy może będzie pamiętał, a zarazem sugerował się negatywnym aspektem wywołanym na końcu rozmowy? Pamiętajmy, iż ludzie niestety bardziej pamiętają negatywne cechy innych osób, a niżeli ich dobre strony.

Warto poruszyć kwestię końcowego wrażenia przy efekcie kończenia swej długoletniej pracy. Otóż wszyscy dobrze wiemy, iż w długim okresie czasu bywają dobre chwile, jak również sytuacje o których nie chcemy rozmawiać. Tak więc osoby, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować przez ten czas, nie będą zbytnio pamiętać miłych, jak i tych złych sytuacji. Tylko tak naprawdę zapamiętają nas takich, jacy byliśmy przy końcu naszej pracy, dlatego też bardzo ważne jest, by o tym pamiętać i starać się, aby wykreować jak najlepsze końcowe wrażenie. Bo tak naprawdę, tak jak odejdziemy, tak nas zapamiętają.

Niestety bywają i takie osoby, które mówią: "Wystarczy, iż znajdę nową pracę to powiem mu szczerze, co o nim myślę." Zastanówmy się, co się stanie jeśli dana osoba, po znalezieniu nowej pracy, powie swemu np. przełożonemu co tak naprawdę o nim sądzi. Nawet jeśli ten pracownik był bardzo ceniony przez swego szefa automatycznie przełożony nie będzie budził do tej osoby jakiekolwiek sympatii, co przełoży się tym, iż tak naprawdę pracownik, który był nad wymiar szczery spalił za sobą most, który uniemożliwi mu w razie nie powodzenia powrót do wcześniejszej pracy.

Tak więc nawet jeśli był to pracownik naprawdę dobry, sumienny, dobrze wykonywał swoje obowiązki i nie było na niego żadnych skarg, tylko wręcz przeciwnie, mówiło się o nim w samych superlatywach, to tak naprawdę to nie pomoże, jeśli przy końcu swej pracy zachowałby się w sposób skandaliczny, czyli Np wygarnąłby wszystkim prosto w oczy, co on tak naprawdę o nich sądzi.

Na ten przykład zajmijmy się odwrotną sytuacją. np. pracownik, z którym od czasu do czasu inni współpracownicy, czy sam przełożony wspólnie wymieniali różnice zdań i również, jak było opisane w przykładzie powyżej ten pracownik znalazł inną pracę i postanowił z dotychczasowej zrezygnować, z tym że pracownik zastosował zupełnie inną taktykę, lepszą, niż pracownik opisany w przykładzie powyżej. Otóż w dniu zakończenia swej wieloletniej pracy w tej firmie wszystkim pracownikom z uśmiechem na twarzy serdecznie podziękował za wspólnie spędzony czas. Jak również prezesowi złożył na ręce kwiaty, jako gest podziękowania.

Zastanówmy się, jak po tym podziękowaniu zareagują współpracownicy, oraz sam prezes? Bez wątpienia większość powinna o tej osobie wyrażać się w sposób pozytywny, mimo iż, w okresie wspólnej pracy bywały różne, nie zawsze miłe sytuacje. Natomiast nieuniknione jest, iż prezes powie: "Nasze drzwi zawsze stoją dla Ciebie otworem." Czyli w tym momencie, jeśli nie wyjdzie coś w nowej pracy zawsze będzie istniała możliwość powrotu na stare stanowisko.

Tak więc czy nie lepiej zastosować drugą strategie, która tak naprawdę jest o niebo lepsza?


Dominik Michnikowski

 

 

50

Copyright 2017  ©  mBrokers.pl