Adrian Newey, jeden z najbardziej utalentowanych konstruktorów samochodów w Formule 1 i twórca mistrzowskiego auta Red Bulla z 2010 roku, przyznał, że pojazd na nowy sezon „zachowa DNA RB6”. Dyrektor techniczny Red Bulla powiedział, że nowe auto będzie ewolucją, a nie rewolucją, choć nowe przepisy wprowadzają kilka zmian, takich jak ponowne użycie KERS i zakaz stosowania podwójnych dyfuzorów. To dalsza ewolucja obecnej linii. DNA samochodu zostaje zachowane – powiedział Newey
Adrian Newey, jeden z najbardziej utalentowanych konstruktorów samochodów w Formule 1 i twórca mistrzowskiego auta Red Bulla z 2010 roku, przyznał, że pojazd na nowy sezon „zachowa DNA RB6”.
Dyrektor techniczny Red Bulla powiedział, że nowe auto będzie ewolucją, a nie rewolucją, choć nowe przepisy wprowadzają kilka zmian, takich jak ponowne użycie KERS i zakaz stosowania podwójnych dyfuzorów.
– To dalsza ewolucja obecnej linii. DNA samochodu zostaje zachowane – powiedział Newey serwisowi laola1.at. – RB6 był praktycznie ewolucją poprzedniego auta. Jeden pojazd przetransformował się w kolejny – wyjaśnił.
W 2010 roku samochód zespołu Red Bull wywołał sporo kontrowersji. Martin Whitmarsh z McLarena głośno krytykował zawieszenie RB6, twierdząc, że jest niezgodne z przepisami. Adrian Newey odpowiadał drwinami. Jak będzie w nowym roku? Newey odpowiedział, że „ma nadzieję, że tak samo”.
– Jeśli tak się stanie, to będzie to oznaczać, że znów wykonaliśmy naszą pracę tak jak trzeba. Jeśli w F1 jesteś z przodu, to wszyscy myślą, że oszukujesz – wyjaśnił Adrian Newey.
Zobacz także:
– Kubica znalazł w kokpicie telefon komórkowy
– Jest decyzja w sprawie Pietrowa!
– Po co Pietrow zaprasza na konferencję?