Testowanie luksusowych limuzyn wywołuje zawsze bardzo miłe i niezapomniane wrażenia. Nie inaczej jest z najdroższym autem, które jakie zostało udostępnione dla naszej redakcji, a mianowicie wartym ponad 600 tysięcy złotych Lexusem LS 600h. Przygodę czas zacząć. Otrzymałem kluczyk w formie karty elektronicznej, więc udałem się na podziemny parking, gdzie w ciemnym zakątku zauważyłem dyskretnie podświetloną, potężną limuzynę o prześlicznym i jakże ostatnio popularnym

Testowanie luksusowych limuzyn wywołuje zawsze bardzo miłe i niezapomniane wrażenia. Nie inaczej jest z najdroższym autem, które jakie zostało udostępnione dla naszej redakcji, a mianowicie wartym ponad 600 tysięcy złotych Lexusem LS 600h. Przygodę czas zacząć.

Otrzymałem kluczyk w formie karty elektronicznej, więc udałem się na podziemny parking, gdzie w ciemnym zakątku zauważyłem dyskretnie podświetloną, potężną limuzynę o prześlicznym i jakże ostatnio popularnym perłowym kolorze nadwozia.

Luksus na kołach

Obszerny i komfortowy fotel z dużym zakresem regulacji, w którym usiadłem, sprawił że zapomniałem o szarej codzienności. Tył to prawdziwy salon na kołach z niezależnie regulowanymi miejscami, które w ciepłe dni możemy schłodzić, zaś w chłodne ogrzać a nawet uruchomić funkcję masażu. Oprócz tego, pasażerowie mają do dyspozycji system audio, sygnowany firmą Mark Levinson, z możliwością oglądania filmów DVD.

Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą, na której nie zauważymy żadnych zmian, oprócz całkowicie nowych zegarów. Ich czytelność i przejrzystość zapewniona jest w każdych warunkach, a do tego są miło podświetlone na sympatyczny biały kolor. We wcześniejszym modelu zegary były analogowe, teraz są całkowicie elektryczne. Centralnie znajduje się olbrzymich rozmiarów prędkościomierz, po lewej obrotomierz i wskaźnik temperatury silnika, zaś po prawej wskaźnik wykorzystywanej mocy i poziomu paliwa. Konsola środkowa, to 7-mio calowy monitor obsługujący praktycznie wszystkie urządzenia pokładowe Lexusa LS.

O jakości materiałów i plastików można mówić tylko w samych superlatywach. Wszystko pochodzi z najlepszej półki jest bardzo dobrze spasowane, a ich jasnobeżowy kolor daje poczucie obcowania z czymś wyjątkowym. Niestety, minusem całego wnętrza jest minimalnej wielkości bagażnik. Do naszej dyspozycji mamy zaledwie 330 litrów. Nawet kompaktowa Honda Civic posiada większą przestrzeń bagażową, ale tak niewielkiej pojemności bagażnik wynika z umieszczenia w nim baterii silnika elektrycznego, więc ten fakt można uznać, za usprawiedliwiony.

Biała Perła

Niezależnie z jaką odmianą Lexusa LS mamy do czynienia, zawsze wzbudza zachwyt i podziw. Przepiękny biały kolor nadwozia i lekki face-lifting sprawia, że ciągle czujemy spojrzenia przechodniów i innych użytkowników aut. Lekkim zmianom uległa atrapa jednostki napędowej oraz przeprojektowana, dolna część zderzaka z lampami przecimgielnymi. Nadal, charakterystycznym elementem, pozostały przednie reflektory bi-ksenonowe, które zbudowane są z trzech oddzielnych soczewek, umieszczonych obok siebie. Z tyłu, wprawne oko zauważy na nowo zaprojektowane lampy, zbudowane w technologii LED oraz potężnych rozmiarów końcówki układu wydechowego.

Bezszelestna cisza

Prezentowany Lexus LS 600h, posiada dwie potężne jednostki napędowe. Pierwszą jest benzynowy silnik V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 394 KM drugi, zaś to elektryczny dysponujący mocą 224 KM. Ważące prawie 2,5 tony auto dysponuje mocą aż 445 KM, która pozwala na rozpędzenie Lexusa do pierwszej setki w 6,3 sekundy, zaś ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną osiągniemy w chwili ujrzenia wartości 250 km/h. Nasze odczucia podczas przyśpieszania może nie są takie jak w sportowym IS-F, o takim samym silniku spalinowym, ale na wszystkich robi także niesamowite wrażenie, wciskając nas w fotele.

Dodatkowym atutem posiadania dwóch silników jest dostępny od samego początku, podwójny moment obrotowy. Już od dołu i w całym zakresie obrotów dostępne jest 300 Nm generowane z elektrycznej jednostki. Dodatkowe 520 Nm silnika spalinowego rozpoczyna swój żywot przy 4000 obr/min. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wyprzedzanie innych pojazdów nie stanowi żadnego problemu i staje się czystą przyjemnością. Napęd, przekazywany jest stale na obie osie za pomocą, bezstopniowej skrzyni biegów, która automatycznie dostosowuje się do potrzeb.

Układ kierowniczy bez sprzeciwów współpracuje z osobą prowadzącą tą piękną i dostojną limuzynę.

Zawieszenie posiada trzy tryby pracy: standardowy, komfort oraz sport. Sport charakteryzuje się utwardzeniem i minimalnym obniżeniem zawieszenia. Dzięki tak ustawionym nastawom zawieszenia, Lexus LS zamienia się w sportowy samochód, o twardym i sztywnym zawieszeniu, zapewniającym pewne prowadzenie. Komfort, to wygoda podróżowania, jednak przy tym trybie musimy pamiętać, że nie nadaje się on do szybszej jazdy, ponieważ zauważalne są przechyły nadwozia, które mogą powodować niepewność u kierowcy. Standardowe ustawienie, jak sama nazwa mówi łączy w sobie, pewne prowadzenie auta i wygodne podróżowanie pasażerów. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość, podniesienia nadwozia (Height Hign), które umożliwi nam podjazd pod wyżej wysunięte krawężniki.

Podczas całego testu, średnie zużycie paliwa nie przekraczało 14 litrów benzyny bezołowiowej, dzięki temu na 84 litrowym baku możemy przejechać do 620 kilometrów. W trasie spalanie potrafi spaść do 11,8 litrów, zaś największą oszczędność z posiadania hybrydowego samochodu odczujemy w terenie zabudowanym, gdzie zużycie wynosi 11,5 litrów. Zawdzięczamy to możliwości poruszania się tylko na bateriach, ale podczas spokojnej jazdy.

Rezydencja na kołach

Lexus, zapewnia rewelacyjny komfort podróżowania. Jednak to nie wszystko, ponieważ LS600h jest bardzo przyjazny dla środowiska, emituje około 220 g/km, a podczas tankowania na stacji zaoszczędzi parę złotych. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o kosztach zakupu prezentowanego auta. Odmiana Elite to wydatek rzędu 496 100 zł, jednak moja wersja z dodatkowym wyposażeniem, to koszt aż 609 200 zł!!!

Dane techniczne

Pojemność silnika: 4969ccm V8 (hybrydowy)
Moc: 394KM przy 6400obr./min (silnik spalinowy) + 224KM (silnik elektryczny)
Moment obr.: 520Nm przy 4000obr./min (silnik spalinowy) + 300Nm przy 0obr./min (silnik elektryczny)
Skrzynia biegów: bezstopniowa-automatyczna
Napęd: 4×4
0-100km/h: 6,3sek.
Vmaks: 250 km/h
Zużycie paliwa: 11,3/8,6/9,3 (11,5/11,8/13,6 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 84 litrów
Teoretyczny zasięg: 617 kilometrów
Wymiary: 5030/1875/1465 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 2460 kg
Ładowność: 440 kg
Pojemność bagażnika: 330/(-) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Elite

dodatkowe wyposażenie: lakier metalik (+ 6 700 zł), szyberdach (+ 6 000 zł), nteligentny Asystent Parkowania (IPA) (+ 2 350 zł), kino samochodowe (9-calowy monitor lcd o rozdzielczości VGA dla pasażerów tylnych wraz z pilotem do obsługi systemów audio/video); tylko z Pakietem President i szyberdachem (+ 18 200 zł), Pakiet Exclusive (skórzana tapicerka foteli o podwyższonym standardzie, podsufitka i pokrycie słupków wewnętrznych z Alcantary, deska rozdzielcza i podłokietniki drzwi pokryte skórą) tylko z Pakietem President i elektrycznym szyberdachem (+ 22 000 zł), Pakiet President (zawiera: czterostrefowa klimatyzacja, sterownik wielofunkcyjny zintegrowany z tylnym podłokietnikiem, chłodziarka za tylnym oparciem foteli, klimatyzacja tylnych foteli, tylne fotele elektrycznie regulowane z pamięcią ustawień, tylne zagłówki elektrycznie regulowane, boczne poduszki powietrzne dla tylnych foteli, podsufitowe nawiewy klimatyzacji, osłony przeciwsłoneczne drzwi tylnych elektrycznie regulowane, fotele tylne z funkcją masażu odcinka lędźwiowego); opcja dostępna jedynie z szyberdachem elektrycznym i kinem samochodowym (+ 26 000 zł), skórzano-drewniana kierownica z panelem sterującym audio i podgrzewaniem (+ 4 250 zł), zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (APCS); występuje łącznie z systemami PCS, ACC, oraz systemami ochrony przed uderzeniem w tył pojazdu RPCS, monitoringu kierowcy DMS, zaawansowany system unikania przeszkód AODS, awaryjnym systemem wspomagania układu kierowniczego ESA; tylko z Pakietem President oraz szyberdachem (+ 27 600 zł)

Cena: 496 100 zł (wersja Elite) 609 200 zł (wersja testowana)

Tekst i zdjęcia –  Artur Ławnik

Artykuł pochodzi ze strony www.autotesty.com.pl

Zobacz także:

Toyota Rav4 2,2 D-CAT 150KM Automat „X” 2010

Volkswagen Passat 4d 1,6 TDI 105KM CR Comfortline BlueMotion

Peugeot 5008 2,0 HDI 156KM Premium

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj