Mniej, bądź bardziej świadomie każdy z nas utożsamia się z jakąś marką między innymi na wzgląd kupowania np. ubrań jednej określonej marki. Mówiąc, iż właśnie w tych spodniach, w tych butach, dobrze się czuje.

Dlaczego podczas dokonywania zakupów stale udajemy się do jednego sklepu, supermarketu? Ponieważ o tym wszystkim decydują wskaźniki naszego zadowolenia. Dla jednych takim wyznacznikiem może być sklep w pobliżu naszego miejsca zamieszczania, dla innych miła obsługa, a dla jeszcze innych w grę może wchodzić zupełnie inne uwarunkowanie.

Marka, bo o niej właśnie mowa, może prócz ceny odgrywać kluczowe znaczenie podczas dokonywania wyboru przez klienta. Ponieważ każda marka, znak towarowy niesie z sobą pewne ukryte informacje, które na wzgląd wcześniejszych doświadczeń, wrażeń, odczytuje konsument.

Skoro kadra zarządzająca zdaje sobie sprawę, że wizerunek marki w oczach konsumenta odrywa ważną rolę, to jednorazowo, bądź też cyklicznie przeprowadza badanie wizerunku marki w oczach potencjalnych nabywców. Badanie te służy do określenia, jak oceniają konsumenci produkty danej marki na tle produktów innej firmy.

Badaniu podlega również rozpoznawalność danej marki. Przez przypisanie poszczególnych produktów konkretnej marce. Badane jest także, jak konsument ocenia daną markę i czy na wzgląd zakupu jednego z produktów ponownie sięgnie po ten sam produkt danej marki. Brana pod uwagę jest również opinia konsumenta na tle jakości produktów, ponieważ jak wiadomo opinia w stosunku do jakości produktu rzutuje na całokształt spostrzegania danej marki.

W celu przeprowadzenia badania, ankieterzy wykorzystują technikę CAPI, która w prosty i szybki sposób pozwoli przedstawić respondentowi niezbędne zagadnienia dla potrzeb prawidłowego przeprowadzenia badania.


Dominik Michnikowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj