Postęp techniczny i technologiczny powoduje odchodzenie od produkcji konwencjonalnego taboru kolejowego na rzecz pociągów zespolonych – powiedział Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas debaty z cyklu „Lunch z Kurierem” na temat „Nowe trendy w produkcji i modernizacji pasażerskiego taboru szynowego na polskim i europejskim rynku”, która odbyła się 10 grudnia br. w Warszawie.

Postęp techniczny i technologiczny powoduje odchodzenie od produkcji konwencjonalnego taboru kolejowego na rzecz pociągów zespolonych – powiedział Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas debaty z cyklu „Lunch z Kurierem” na temat „Nowe trendy w produkcji i modernizacji pasażerskiego taboru szynowego na polskim i europejskim rynku”, która odbyła się 10 grudnia br. w Warszawie.

Jako główne tendencje w produkcji taboru kolejowego wiceminister J. Engelhardt wymienił ograniczenie materiałochłonności oraz preferowanie przez Unię Europejską przewoźników dysponujących taborem powodującym mniejszy hałas. Operatorzy, którzy wykonują przewozy takim taborem, ponoszą niższe opłaty za dostęp do infrastruktury.

 
Wiceminister zwrócił uwagę również na potrzebę restrukturyzacji zapleczy utrzymania taboru kolejowego, być może w kierunku outsourcingu.
 
Dyskutanci podkreślali, że opłaca się modernizować tabor kolejowy, co stanowi jedną trzecią ceny zakupu nowego taboru. W opinii przedstawicieli producentów taboru kolejowego tylko przemysł odpowiadający na potrzeby przewoźników oraz klientów ma obecnie rację bytu.
 
Debatę zorganizowała spółka KOW pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.

Tekst i zdjęcie – Ministerstwo infrastruktury

Zobacz także:

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj