Postęp techniczny i technologiczny powoduje odchodzenie od produkcji konwencjonalnego taboru kolejowego na rzecz pociągów zespolonych – powiedział Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas debaty z cyklu „Lunch z Kurierem” na temat „Nowe trendy w produkcji i modernizacji pasażerskiego taboru szynowego na polskim i europejskim rynku”, która odbyła się 10 grudnia br. w Warszawie.
Postęp techniczny i technologiczny powoduje odchodzenie od produkcji konwencjonalnego taboru kolejowego na rzecz pociągów zespolonych – powiedział Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas debaty z cyklu „Lunch z Kurierem” na temat „Nowe trendy w produkcji i modernizacji pasażerskiego taboru szynowego na polskim i europejskim rynku”, która odbyła się 10 grudnia br. w Warszawie.
Jako główne tendencje w produkcji taboru kolejowego wiceminister J. Engelhardt wymienił ograniczenie materiałochłonności oraz preferowanie przez Unię Europejską przewoźników dysponujących taborem powodującym mniejszy hałas. Operatorzy, którzy wykonują przewozy takim taborem, ponoszą niższe opłaty za dostęp do infrastruktury.
Tekst i zdjęcie – Ministerstwo infrastruktury
Zobacz także: