Konto bankowe w smartfonie

Od kilku lat można zaobserwować dynamiczny rozwój bankowości mobilnej. Płatności stają się coraz wygodniejsze, łatwiejsze i szybsze. Jak banki starają się zachęcić do nowych form płacenia i czy są one bezpieczne?

 
Bank w Twoim telefonie
Smartfony są w zasadzie wszechobecne w naszym życiu. Wiele ludzi coraz częściej korzysta z internetu tylko za ich pośrednictwem – od lat systematycznie wzrasta współczynnik odwiedzin stron internetowych generowanych z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Coraz więcej transakcji – zakupów – jest dokonywanych tą drogą. Standardem jest już karta płatnicza zbliżeniowa, w większości banków można wnioskować także o naklejkę zbliżeniową.
Naturalną konsekwencją tego stany rzeczy jest również rozwój mobilnej bankowości. Dzisiaj większość banków ma stworzoną specjalną aplikację mobilną na różne systemy (android, iOS), niektóre wdrożyły już także płatności BLIK. BLIK to system płatności polegający na generowaniu jednorazowych kodów w telefonie (w aplikacji banku), które mogą posłużyć do płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych.
Nacisk na aplikacje mobilne
Promowanie korzystania z aplikacji mobilnych ma swój widoczny wymiar, niektóre banki (np. Smart Bank) kierują się zasadą „mobile first”, która oznacza że serwis bankowy jest projektowany przede wszystkim pod kątem mobilnego korzystania. Sporo banków również premiuje działania związane z używaniem aplikacji mobilnej (oczywiście są to promocje ograniczone czasowo). Dobrym przykładem może być obecna promocja PKO Banku Polskiego dotycząca „Konta za zero”. Polega ona na wypłacie bonusu w wysokości 100 złotych, pod warunkiem uruchomienia konta i dokonania transakcji przez IKO (aplikacja mobilna PKO) na kwotę co najmniej 10 złotych. Z promocji można skorzystać wnioskując o otwarcie konta najpóźniej do 31 marca 2016 roku.
Co z bezpieczeństwem?
Niewątpliwie bank dostępny w smartfonie daje sporo wygody i możliwości, jednak trzeba zwrócić uwagę na bezpieczeństwo. Oczywiście zainfekowane może zostać każde urządzenie – zarówno smartfon, jak i komputer stacjonarny, jednak smartfony wydają się znacznie bardziej podatne na ataki. Warto w tym miejscu przypomnieć głośną aferę związana z Androidem, opisaną m.in. na Antyweb. Zachowanie ostrożności i czujności powinno być dwustronne – zarówno po stronie banku, a także po stronie klienta.
Artykuł opracowany przez stronę opisującą konta firmowe i osobiste – kontomania.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj