Okólnik

Jest to pismo zwrócone pracownika lub pracowników. Występuje one najczęściej w urzędach oraz w przedsiębiorstwach.

Zadaniem okólników jest przekazanie informacji na temat zmian w sposobie wykonania danej pracy, zmianie procedur lub też jako nagana dla pracownika. Jest on bezpośredni i nie występują w nim zwroty grzecznościowe, jedynie wymienia się stanowisko adresata.

W okólniku powinno się znajdować nazwisko nadawcy i jego stanowisko, nazwiska i imiona adresata (adresatów), miejsce i data. Tytuł powinien określać typ informacji jaką chcemy przekazać.

Każdy z okólników powinien zawierać swój własny numer identyfikacyjny, dla ułatwienia jego wyszukania w archiwum. Adresata czy też kilku adresatów możemy wpisać powyżej tekstu lub też pod tekstem po lewej stronie.

Paweł Kaczmarek

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj