Francuski producent od lat utożsamiany z atrakcyjnymi rabatami podjął decyzję o zmianie swojej polityki handlowej. Nowa strategia marketingowa opiera się na trzech filarach: Smart, Human oraz Optimistic.
Francuski producent od lat utożsamiany z atrakcyjnymi rabatami podjął decyzję o zmianie swojej polityki handlowej. Nowa strategia marketingowa opiera się na trzech filarach: Smart, Human oraz Optimistic.
Smart – koniec z rabatami. 1 czerwca Citroen wprowadził nowy cennik w którym publikowane są ceny ostateczne. Oferta została urealniona, a ceny obniżone nawet o 20-25%. W kilkuletniej perspektywie taki zabieg ma pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki i wartości samochodów na rynku wtórnym.
Human – ograniczenie liczby dostępnych wersji. Dla poprawienia przejrzystości oferty paleta pojazdów ozdobionych szewronem zredukowana została ze 102 do 63 wersji.
Optimistic – nowa wersja specjalna: More Life. Wyposażenie dodatkowe traci na wartości znacznie szybciej niż sam pojazd. Aby chociaż częściowo zniwelować to zjawisko Citroen wprowadził nową kompletację wyposażenia uwzględniającą preferencje polskich klientów – najpopularniejsze opcje wliczone są w cenę. Zabieg ten w połączeniu z nową (pozbawioną rabatów) ofertą ma również wpłynąć korzystnie na utratę wartości francuskich modeli.
Nowa oferta Citroena jest innowacyjna i bardzo odważna. Jakie przyniesie efekty i z jakim przyjęciem klientów się spotka przekonamy się już niebawem.
Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka