odel LEAF to pierwszy na świecie samochód seryjny wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny. Od razu widać, że Nissan nie tracił czasu. Podczas gdy większość konkurentów eksperymentowała z napędami hybrydowymi, japoński producent postanowił nie korzystać z półśrodków, a od razu przejść do sedan sprawy. Nissan LEAF (pol. liść) to pierwszy na świecie samochód seryjny o napędzie elektrycznym, który naprawdę nie emituje do atmosfery żadnych zanieczyszczeń charakterystycznych dla aut hybrydowych i w pełni spalinowych.
Model LEAF to pierwszy na świecie samochód seryjny wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny.
Od razu widać, że Nissan nie tracił czasu. Podczas gdy większość konkurentów eksperymentowała z napędami hybrydowymi, japoński producent postanowił nie korzystać z półśrodków, a od razu przejść do sedan sprawy.
Nissan LEAF (pol. liść) to pierwszy na świecie samochód seryjny o napędzie elektrycznym, który naprawdę nie emituje do atmosfery żadnych zanieczyszczeń charakterystycznych dla aut hybrydowych i w pełni spalinowych. W odróżnieniu od hybryd takich jak np. Toyota Prius czy Honda Insight, pod nadwoziem nowego Nissana nie znajdziemy żadnego silnika spalinowego wspierającego pracę napędu elektrycznego. Jest tu wyłącznie zestaw laminowanych akumulatorów litowo-jonowych oraz silnik elektryczny, który osiąga moc 120 KM i moment obrotowy o 280 Nm – wartości typowe dla współczesnych małolitrażowych silników diesla.
Dzięki systemowi odzyskującemu energię podczas hamowania i efektywnemu wykorzystywaniu zapasów zgromadzonych w akumulatorach, Nissan LEAF jest w stanie przebyć dystans 160 km bez konieczności dodatkowego ładowania. Kiedy jednak zajdzie taka potrzeba, akumulatory dzięki funkcji szybkiego ładowania mogą zostać w ciągu pół godziny naładowane do 80% swojej pojemności. Z kolei używając do tego celu zwykłego gniazdka domowego, proces przywrócenia 100% sprawności akumulatorom zajmuje ok. 8 godzin.
Z zewnątrz LEAF to połączenie cech stylistycznych z pograniczna Nissana Micra i Note, ale w nowej ciekawszej formie. Jedynie oryginalny tył auta może wywoływać nieco mieszane uczucia. Biorąc pod uwagę nowoczesny i ekologiczny charakter auta nie dziwi fakt, że w jego oświetleniu zastosowano wydajne, a jednocześnie ekonomiczne diody LED.
Wnętrze samochodu zaprojektowano tradycyjnie i z rozwagą, dzięki czemu nikt nie powinien poczuć się w nim obco. Podświetlone na niebiesko zegary dostarczają wszelkich niezbędnych informacji potrzebnych podczas jazdy, jak również danych dotyczących stanu i sposobu wykorzystywania napędu elektrycznego. Całość wspiera system komputerowy, który pozwala m.in. na włączenie klimatyzacji przy użyciu telefonu komórkowego, jak również zdalne zaprogramowanie samochodu tak, aby o ustalonej godzinie sam rozpoczął ładowanie akumulatorów.
Nissan LEAF zadebiutuje na rynku japońskim, europejskim i w USA pod koniec 2010 roku. Obecnie nie podano dokładnych danych dotyczących ceny samochodu, ale jak zapewnia japoński producent, będzie ona na poziomie cen segmentu aut kompaktowych.
Źródło: Nissan, World Car Fans, informacja Moto Target
,NULL,2559,1253440479