Po modelu FX, Infiniti wyposaża w silnik diesla także mniejszego ze swoich crossoverów – EXa. Infiniti EX30d to bez cienia wątpliwości atrakcyjna propozycja rynkowa. Jego ceny są na poziomie cen analogicznych wersji benzynowych. Infiniti szacuje, że modele z silnikami diesla będą stanowiły 80% sprzedaży wszystkich EXów w Polsce. Atrakcyjność oferty będzie jeszcze podniesiona homologacją ciężarową. Trzylitrowy silnik diesla V6 z wtryskiem piezoelektrycznym
Po modelu FX, Infiniti wyposaża w silnik diesla także mniejszego ze swoich crossoverów – EXa. Infiniti EX30d to bez cienia wątpliwości atrakcyjna propozycja rynkowa.
Jego ceny są na poziomie cen analogicznych wersji benzynowych. Infiniti szacuje, że modele z silnikami diesla będą stanowiły 80% sprzedaży wszystkich EXów w Polsce. Atrakcyjność oferty będzie jeszcze podniesiona homologacją ciężarową.
Oto najważniejsze liczby i fakty, które ucieszą i rozum, i serce:
• moment obrotowy 550 Nm już przy 1 750 obr./min.
• moc 175 kW (238 KM)
• 8,5 l / 100 km w cyklu mieszanym
• 0-100 km/h w 7,9 sekund
• 224 g/km emisji CO2
• od 207 000 złotych
• Zamówienia od dziś, realizacja na początku lipca
Trzylitrowy silnik diesla V6 z wtryskiem piezoelektrycznym ma blok wykonany z grafitu (znanego też jako wermikularne żeliwo grafitowe). Zastosowanie tego materiału pozwoliło na zmniejszenie wagi, a równocześnie zapewniło najwyższą kulturę jego pracy – niezaprzeczalny atut modelu EX30d.
Wraz z wprowadzeniem modelu EX30d, linia EX zostaje rozszerzona o topową wersję wyposażenia – GT Premium. Wersja ta została wprowadzona po analizie oczekiwań klientów, którzy najczęściej zamawiają właśnie najpełniejsze opcje. Nowa wersja EX GT Premium, dostępna zarówno dla modeli z silnikiem diesla EX30 jak i z silnikiem benzynowym EX37, łączy elementy wyposażenia wersji GT z technologiami innowacyjnego pakietu „Tarczy Bezpieczeństwa” (ang. Safety Shield), takimi jak inteligentny tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomagania hamowania (IBA – Intelligent Brake Assist) oraz system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW – Forward Collision Warning).
Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem diesla, jest wyposażenie modeli wersji EX30d GT Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention), dostępny po raz pierwszy w Europie. W odróżnieniu od systemów stosowanych w konkurencyjnych modelach, które jedynie ostrzegają kierowcę, gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale – co ważniejsze – również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zlekceważone. Delikatnie hamuje koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu.
Oczekuje się, że w całej Europie GT Premium staną się najlepiej sprzedawanymi wersjami Infiniti.
Oto ceny pełnej gamy modeli EX na rok 2010:
EX37 206 600 PLN
EX30d 207 000 PLN
EX37 GT 214 000 PLN
EX30d GT 214 400 PLN
EX37 GT Premium 230 900 PLN
EX30d GT Premium 233 300 PLN
Modele z silnikiem diesla można rozpoznać po zmienionym profilu przedniego zderzaka. Zawiera on dodatkowe wloty powietrza, których wprowadzenie wiąże się z innymi wymaganiami chłodzenia nowego silnika. Jest to jedyna zmiana zewnętrzna w uznawanej za ponadczasową i wyjątkowo niebanalną stylistyce tego crossovera-coupé.
Tekst i Zdjęcia – Infiniti
Zobacz także:
– Lexus CT 200h – Genewa Motor Show
– Bentley Continental GT China