Współpraca Uber Hyundai

• Hyundai został partnerem Uber Elevate i planuje masową produkcję latających taksówek dla firmy Uber
• Hyundai UAM (Urban Air Mobility) ma umożliwić przeloty na zamówienie w miastach korzystających z sieci Uber Elevate

Podczas targów Customer Electronic Show 2020 firmy Hyundai Motor i Uber ogłosiły partnerstwo w celu opracowania powietrznych taksówek oraz zaprezentowały pełnowymiarowy koncept latającego pojazdu.

Hyundai jest pierwszą firmą motoryzacyjną, która przyłączyła się do inicjatywy Uber Elevate, zakładającej masową produkcję latających pojazdów elektrycznych. Koncepcja pojazdu powietrznego została stworzona przez Hyundai i Uber w ramach tzw. otwartego procesu projektowego. Proces ten inspirowany jest podejściem znanym z NASA, według którego wprowadzenie innowacji rozpoczyna się od publicznego opublikowania koncepcji. Dzięki temu także inne firmy mogą wykorzystać przedstawiony projekt do wprowadzenia innowacji w swoich technologiach i modelach taksówek powietrznych.

W ramach partnerstwa Hyundai będzie produkować pojazdy powietrzne, a Uber zapewni usługi wsparcia przestrzeni powietrznej, połączenie z transportem naziemnym oraz interfejsy dla klientów za pośrednictwem sieci udostępniania przelotów. Obie strony współpracują w zakresie przygotowania koncepcji infrastruktury mającej wspierać start i lądowanie pojazdów nowej klasy.

„Nasza wizja transportu powietrznego zmieni dotychczasową koncepcję miejskiego transportu. Oczekujemy, że transport powietrzny ożywi społeczność miejską i zapewni mieszkańcom więcej czasu. Jesteśmy przekonani, że Uber Elevate jest właściwym partnerem, aby nasz innowacyjny produkt był łatwo dostępny dla jak największej liczby klientów.” – powiedział Jaiwon Shin, Wiceprezes Wykonawczy oraz Szef Działu Urban Air Mobility Hyundai Motor Group.

„Hyundai jest naszym pierwszym partnerem z doświadczeniem w produkcji samochodów osobowych na skalę globalną. Uważamy, że Hyundai ma potencjał do masowej budowy niezawodnych pojazdów powietrznych Uber Air, dotychczas nieznanej w przemyśle lotniczym i kosmicznym, aby obniżyć koszty podróży pasażerów. Połączenie siły produkcyjnej Hyundai z platformą technologiczną Uber to ogromny krok naprzód w kierunku uruchomienia sieci powietrznych taksówek w ciągu nadchodzących lat.” – powiedział Eric Allison, Szef Uber Elevate.

Hyundai współpracował z Uber Elevate nad opracowaniem modelu PAV (Personal Air Vehicle) S-A1 i optymalizacją możliwości pionowego startu i lądowania elektrycznych samolotów, wykorzystując historyczne podejście NASA zakładające publiczne przedstawianie koncepcji projektowych. Inicjatywa ma bowiem zainspirować także inne firmy do wdrażania innowacji, pobudzić rozwój modeli badawczych nowych koncepcji aerodynamicznych oraz przyspieszyć postęp branży w zakresie projektowania pojazdów powietrznych.

Elektryczny pojazd powietrzny Hyundai S-A1 zaprezentowany na CES:

• Jest przeznaczony do prędkości przelotowej do 290 km/godz. na wysokości przelotowej wynoszącej około 300–600 m nad ziemią, oraz do lotów na dystansie do 100 km.
• Pojazd będzie w 100% elektryczny, wykorzystując rozproszony napęd elektryczny. Ładowanie zajmie około pięć do siedmiu minut.
• Napęd elektryczny samolotu zasila kilka wirników i śmigieł wokół płatowca, co zwiększa bezpieczeństwo w przypadku awarii jednego z nich. Kilka mniejszych wirników obniża również poziom hałasu w stosunku do dużych śmigłowców spalinowych, co jest bardzo ważne dla miast.
• Model został zaprojektowany do pionowego startu, poziomego lotu po pochyleniu wirników na czas lotu, a następnie do pionowego lądowania.
• Pojazd Hyundai będzie początkowo pilotowany przez pilota, ale z czasem stanie się autonomiczny.
• Kabina wyposażona została w fotele dla czterech pasażerów, rozmieszczone w sposób umożliwiający łatwe wsiadanie i wysiadanie.

Prezentując koncept PAV oraz nowy specjalnie zbudowany pojazd do transportu naziemnego PBV Hyundai wkracza w nową erę mobilności także w obszarze transportu miejskiego. Wizja Hyundai zakłada zbudowanie nowych systemów transportowych, w tym jeszcze jedną nową koncepcję z obszaru infrastruktury miejskiej, nazwaną Hub (ośrodek). Zadokowane i podłączone do hubu pojazdy PBV i PAV stworzą nową przestrzeń publiczną.

 

Źródło: Hyundai

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj