business

Podczas spotkań promocyjnych lub innych form zbiorczego nawiązywania kontaktów z klientami, zainteresowanym bądź wszystkim uczestnikom mogą być wręczane atrakcyjne gadżety reklamowe. Praktyka ta służy lepszemu zapamiętaniu marki i stworzeniu więzi lojalnościowych.

Miłe gesty
Wręczenie potencjalnemu klientowi jakiegoś upominku zupełnie bez okazji traktowane będzie przez niego bardzo pozytywnie i wywoła oczekiwane, przyjazne nastawienie do firmy. Do tego celu doskonale nadają się gadżety reklamowe, upominki firmowe, kubki reklamowe i szereg podobnych rozwiązań, które będą i atrakcyjne wizualnie, i przydatne klientowi na przykład w jego miejscu pracy.
Charakter upominków firmowych często pozwala na ich codzienne stosowanie, przez co powoduje regularny, nawet podświadomy kontakt z treściami zawartymi na powierzchni gadżetu, m.in. logo. Dodatkowym pozytywem może być wykorzystanie również hasła reklamowego o zachęcającym wydźwięku, podkreślającego zalety produktów bądź usług danej firmy. Nachalna reklama bywa bowiem różnie traktowana, ale przy jej umiejętnym podaniu wiele osób znajdujących się w gronie możliwych klientów odczuwa chęć bliższego zapoznania się z profilem i ofertą przedsiębiorstwa.
Użyteczność
Teoretycznie żaden z upominków firmowych nie musiałby być przedmiotem funkcjonalnym, ale… Jeśli jako taki zostanie wręczony dodatek pełniący wyłącznie ozdobną rolę, może zostać szybko zredukowany do typowego zapychacza miejsca i na pewno nie będzie miał okazji pozostać w centrum uwagi. Jeśli np. oferta firmy skierowana jest głównie do klientów biznesowych,  ładne, ale mało przydatne gadżety reklamowe nie zmieszczą się na stanowisku pracy kogoś, kto lubi uporządkowaną przestrzeń.
Użyteczność upominków wbrew pozorom bardzo łatwo osiągnąć, jest tak wiele przedmiotów, które przydają się dosłownie w każdym fachu;  nawet tak popularne kubki reklamowe są wysoce funkcjonalnym i efektownym rozwiązaniem, bo mają proste zastosowanie i sporą powierzchnię pod ewentualne nadruki z logiem firmy. Nietrudno też wyobrazić sobie ich obecność w dowolnym miejscu pracy.
Kiedy i jak wręczać
Dobrze zaprojektowane i ciekawe upominki firmowe trzeba jeszcze odpowiednio przekazać tym, którym mają służyć. Najlepszą do tego okazją są różnego rodzaju promocje i spotkania ukazujące ofertę firmy, podczas których gadżety, np. kubki reklamowe, wręczane są po prostu wszystkim – seryjnie. Tworzy to wrażenie, że dla firmy ważny jest każdy klient, nie ma „równych i równiejszych”. Oczywiście wszyscy powinni dostać takie same prezenty lub zestawy upominków, nie można nikogo wyróżniać ani większą ilością, ani lepszym jakościowo produktem.
Ciekawy prezent można też przekazać, składając wizytę w miejscu pracy klienta lub przy realizowaniu od niego zamówienia. Wręczenie komuś upominku wraz z wizytówką pozostawia miłe wrażenie i może być okazją do nawiązania kolejnego kontaktu w razie zainteresowania ofertą. W takich przypadkach naprawdę dobrze jest, by gadżety reklamowe dały się zastosować w funkcjonalny sposób – mogą być to długopisy, kubki, itd.
 Artykuł został przygotowany we współpracy z firmą Gift Design

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj