Największy w Polsce producent okien, firma Eko-Okna, za pośrednictwem nowego serwisu internetowego prezentuje swoje produkty wyprzedażowe. To prawdopodobnie pierwszy krok do uruchomienia pełnoprawnego sklepu internetowego. Czy sprzedaż stolarki budowlanej przez internet to przyszłość?
Wyprzedaż okien
Specjalna strona internetowa firmy z Kornic funkcjonuje pod adresem wyprzedaz.ekookna.pl. Można na niej znaleźć dostępną w wyprzedaży stolarkę wraz ze zdjęciami, opisem technicznym oraz ceną. Obecnie w witrynie tej prezentowanych jest kilkadziesiąt produktów, z których większość stanowią okna. Produkty te pochodzą m.in. ze zwrotów, błędnych pomiarów czy źle dobranego koloru przez klienta.
Obecnie nie jest to pełnoprawny sklep internetowy, za pośrednictwem którego można dokonać zakupu produktu. Witryna ma charakter poglądowy – służy do prezentacji stolarki ze stanu magazynowego Eko-Okien. Klient może kupić stolarkę z tej oferty bezpośrednio w siedzibie producenta.
Eko-Okna nie są pionierem, jeśli chodzi o oferowanie stolarki wyprzedażowej. Taką usługę zapewnia m.in. OknoPlus, który na stronie głównej, obok podstawowych ikonek prowadzących do profili firmy w mediach społecznościowych, ma ikonkę prowadzącą do profilu firmy w serwisie aukcyjnym Allegro. Firma sprzedaje tam m.in. stolarkę z błędnych pomiarów. Jest ona traktowana zazwyczaj jako produkty używane z roczną rękojmią. W serwisie aukcyjnym można dokonać natychmiastowego zakupu wybranych produktów OknoPlusa.
Zakup stolarki przez internet
Jak
się nieoficjalnie dowiedział serwis ForumBranzowe.com, jeszcze w tym
roku planowane jest wprowadzenie dodatkowych funkcji na stronie
wyprzedażowej Eko-Okien. Dzięki temu możliwe będzie przeobrażenie tego
stacjonarnego „komisu” w pełnoprawny sklep internetowy, oferujący
możliwość zakupu stolarki online.
Czy firma pójdzie o krok dalej i zacznie oferować nie tylko stolarkę wyprzedażową przez internet? Na to pytanie nie poznaliśmy jeszcze odpowiedzi. Sprzedaż stolarki online to skomplikowane zagadnienie. Jedną z głównych przeszkód w sprzedaży okien, czy drzwi jest kwestia ryzyka błędnych pomiarów, które byłoby po stronie klienta. Czy montażyści podejmą się montażu stolarki, która nie jest prawidłowo zwymiarowana?
Druga kwestia to podatki – sprzedaż stolarki bez usługi montażu obciążona jest wyższym VAT-em. Łatwiejsza w realizacji wydaje się wizja sprzedaży drzwi wewnętrznych, które mają bardziej zestandaryzowane wymiary i mniejsze ryzyko popełnienia błędów pomiarowych niż w przypadku okien. Jednak firmy, które podejmą się sprzedaży swoich produktów online będą musiały pewnie wiele sił zaangażować w edukację klientów, by ci pokonali barierę strachu przed dokonaniem tak dużej inwestycji za pośrednictwem sklepu internetowego.
Pozostałe wiadomości z branży:
Drutex
ma w planach kolejną inwestycję. Tym razem będzie to budowa
nowoczesnego biurowca w siedzibie firmy w Bytowie. Inwestycja uwzględnia
m.in. budowę dwupoziomowego parkingu podziemnego. Prace zaczną się
jeszcze w tym roku, a budynek ma być wyposażony w najnowsze okna
Drutexu. Więcej…
Na
rynku dostępne są ciekawe rozwiązania, które łączą w sobie zalety kleju
i taśmy dwustronnie klejącej. Długoletnie doświadczenie firmy 3M w
produkcji oraz zastosowaniu taśm VHB zaowocowało opracowaniem różnych
rodzajów taśm o bardzo dobrych parametrach użytkowych docenianych w
przemyśle. Więcej…
Na
przełomie maja i czerwca opublikowana zostanie lista 500 wiodących
producentów okien w Europie. Za jej przygotowanie odpowiada Centrum
Analiz Branżowych. Będzie to najprawdopodobniej pierwsze takie
zestawienie dostępne na rynku. Znajdzie się w nim 500 wiodących
producentów okien. Co ważne, lista obejmie nie tylko firmy z Unii
Europejskiej. Więcej…
Modułowy
system okuć przesuwnych HELM Modul Konzept oferuje przemyślane i
innowacyjne rozwiązanie produktowe z wieloma kompatybilnymi akcesoriami
dla szerokich możliwości zastosowania. Produkt powstał z myślą o
drewnianych i szklanych drzwiach przesuwnych o ciężarze skrzydła do 140
kilogramów. Więcej…
Forum Branżowe
press box