Rządowy program Czyste Powietrze może okazać się szansą na zwiększenie sprzedaży produktów o najlepszych parametrach termicznych. Producenci i sprzedawcy stolarki zaczynają wprowadzać go do swojej komunikacji marketingowej.

Program Czyste Powietrze rozpoczął się we wrześniu 2018 roku. W ramach walki z zanieczyszczeniem wprowadzanym do atmosfery przez domy jednorodzinne, państwo dofinansowuje modernizacje urządzeń grzewczych oraz termomodernizacje, w tym wymianę stolarki. Do 31 grudnia 2018 r. Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyjęły łącznie ponad 25 tysięcy wniosków. Podpisano około stu umów o wartości dofinansowania ponad 1 mln zł, ale nie podano ile z tej kwoty zostanie wydanych na wymianę okien i drzwi. Wiadomo natomiast, że to zaledwie ułamek wielkiej kwoty 103 miliardów, które, jak zapowiedział rząd, zostaną wydane w ciągu 10 lat trwania programu.


Program może mieć bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż stolarki. Wysoka kwota dofinansowania może zwiększy zainteresowanie oknami, drzwiami i bramami garażowymi o podwyższonych parametrach termicznych. Jest też nadzieja, że zmobilizuje do szybszej decyzji o wymianie starej stolarki uboższych inwestorów, którzy rozkładali takie inwestycje na lata. Zgodnie z wymaganiami programu wyroby i urządzenia muszą być fabrycznie nowe, dopuszczone do obrotu handlowego oraz posiadać deklarację zgodności z przepisami z zakresu bezpieczeństwa. Ponadto stolarka ma być montowana z wykorzystaniem zasad „ciepłego montażu”, poprzez osadzenie w warstwie ocieplenia, z uszczelnieniem paroszczelnym od strony wnętrza i paroprzepuszczalnym po stronie zewnętrznej.



Coraz więcej producentów stolarki wykorzystuje program Czyste Powietrze w swojej komunikacji marketingowej. „Czy wiesz, że możesz dostać częściowy zwrot za zakup stolarki okiennej?” – pyta na stronie internetowej KNS Śląska Fabryka Okien. „Teraz możecie walczyć ze smogiem i jednocześnie oszczędzać pieniądze! – informuje na Facebooku Team-Plast – producent spod Sycowa. Krispol, poza obszerną informacją na stronie internetowej, wydał folder promujący termoizolacyjne okna, drzwi i bramy. Program Czyste Powietrze oraz zasady korzystania z ulgi termomodernizacyjnej szczegółowo przedstawione są też na stronie Fakro. O programie Czyste Powietrze informuje ponadto strona internetowa firmy Hensfort z Przemyśla. Dla ułatwienia kontaktu z zainteresowanymi założono nawet specjalne konto mailowe czystepowietrze@hensfort.pl.



Pozostałe wiadomości z branży:
W dniach 12-15 lutego na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędą się targi Budma 2019. Co roku jest na nich obecna branża stolarki otworowej. Wśród najważniejszych premier tego roku wymienić należy pięć systemów w ramach rodziny systemu So Easy. Dotychczasowe rozwiązania tych systemów aluminiowych został bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Czy premierowe produkty również przypadną klientom do gustu? Więcej…

Dzięki zastosowaniu w oknach z szybami zespolonymi ramek dystansowych z tworzywa sztucznego można osiągnąć oszczędności energii o blisko 10 proc. Dowodzą temu badania przeprowadzone przez niezależny niemiecki Instytut Budownictwa Pasywnego (Passivhaus Institut Darmstadt). Jak wpływa to na obniżenie rachunków za ogrzewanie? Więcej…

Forum Branżowe
press box

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj